پيش بيني راي 70درصدي سوریها به قانون جديد

پيش بيني راي 70درصدي سوریها به قانون جديد
دوشنبه 8 اسفند 1390 - 04:00

پيش بيني ها از راي نزديك به 70 درصد از شهروندان سوري به پيش نويس قانون اساسي جديد حكايت دارد.

حسين مرتضي مدير دفتر شبكه خبري العالم در دمشق در باره همه پرسي پيش نويس قانون اساسي جدید سوريه گفت: چند ساعت است كه شمارش آراي همه پرسي آغاز شده است.

وي افزود: بر اساس اطلاعاتي كه از طريق اظهارات وزير كشور سوريه به دست آورديم، قبل از ظهر امروز (دوشنبه 8 اسنفد) كنفرانس خبري برگزار خواهد شد و وي نتيجه رسمي همه پرسي پيش نويس قانون اساسي را اعلام خواهد كرد.

گزارشگر العالم خاطرنشان كرد: پيش بيني ها حاكي از اين است كه  60 تا 65 درصد از سوري ها به اين پيش نويس راي آري داده اند.

وي خاطرنشان كرد: در برخي از استان ها نظير لاذقيه به نظر مي رسد 80 درصد به اين پيش نويس راي آري داده باشند این در حالی است که مشاركت شهروندان سوري در استان ادلب به دليل مانع تراشي گروه هاي مسلح احتمالا كمتر بوده است.

اين گزارش حاكي است كه پس از شمارش آرا در حوزه هاي انتخاباتي، صندوق هاي راي به وزارت كشور منتقل خواهد شد تا آرا تجميع و نتيجه رسمي اعلام شود.

بنابر اين گزارش بيش از 14 ميليون سوري واجد شرايط شركت در اين همه پرسي بودند و بيش از 13 هزار مركز راي گيري در نقاط مختلف كشور در نظر گرفته شده بود.

همزمان با آغاز همه پرسي از ساعت هفت صبح يكشنبه (7 اسفند) به وقت محلي مردم سوريه پاي صندوق هاي رأي حاضر شدند و با نزديك شدن به زمان پايان راي گيري (ساعت 7 شب) به دليل استقبال مردم، مسئولان زمان شركت در اين همه پرسي را در دمشق، اللاذقيه، و طرطوس، تا ساعت 10 شب به وقت محلي تمديد كردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها