افزایش پرونده‌های قضایی در عربستان

افزایش پرونده‌های قضایی در عربستان
چهارشنبه 10 اسفند 1390 - 16:18

روزنامه‌اي عربستاني امروز (چهارشنبه) به نقل از گزارش سال گذشته مركز تحقيقات و دعاوي حقوقي نوشت: بيش از 31 هزار فقره تعرض به نواميس و اعمال غيراسلامي مورد بررسي قرار گرفته است و تعداد كل شكاوي نيز بالغ بر 52 هزار مورد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه الوطن نوشت: اين گزارش تعرض به نواميس و اعمال غيراسلامي ديگر را به 4 بخش تقسيم كرده است كه "زنا، لواط، تجاوز به عنف، آدم ربائي، خلوت با نامحرم و آزار و اذيت جنسي" بيشترين فقرات را تشكيل مي دهد.

به نوشته این روزنامه سعودی که نزدیک به حاکمیت این کشور است: زنا، لواط، تجاوز به عنف، آدم ربائي، خلوت با نامحرم و آزار و اذيت جنسي 47 درصد فقرات تعرض به نواميس و اعمال غيراسلامي را تشكيل مي دهد و به عبارتي ديگر 14 هزار و 795 پرونده در اين زمينه باز شده است.

اين گزارش بيان نكرده است كه آيا اين آمار شامل اتباع خارجي نيز مي شود يا نه.

جمعيت عربستان حدود 28 ميليون نفر است كه بيش از هشت ميليون نفر از اين جمعيت تبعه خارجي هستند و علاوه بر اين تعدادي تبعه خارجي نيز پس از پايان مراسم حج در عربستان مي مانند.

اين روزنامه نوشت: اختلاط زن و مرد، مزاحمت براي نواميس، شهادت دروغ، آرايش، بي حجابي و پناه دادن به زنان غريبه نيز 43 / 39 درصد فقرات را تشكيل مي دهد و شامل 12 هزار و 467 فقره مي شود.

الوطن افزود : سحر، رمالي و عاق والدين نيز رتبه سوم را در فقرات تعرض به نواميس و اعمال غيراسلامي به خود اختصاص داده است.  

فقرات اهانت به دين، عدم حضور در نمازهاي جماعت و برگزاري مراسم خاص اديان ديگر هم فقط  شامل940 مورد  مي شود.

تشكيلاتي به نام مركز امر به معروف و نهي از منكر (پليس ديني) بر اجراي تعاليم اسلامي نظارت مي كند و نيروهاي اين  مركز  براي بستن دكاكين هنگام اقامه نماز جماعت و جلوگيري از اختلاط زن و مردم غريبه ، در خيابان ها گشت مي زنند.

پليس ديني 4 هزار نيرو دارد و از نفوذ بسياري برخوردار است و اكثراً در شهرها فعاليت مي كند .

الوطن نوشت : فقرات تعدي به غير نيز شامل 21 هزار مورد مي شود كه 364 فقره قتل مورد بررسي قرار گرفت و ضرب و جرح نيز با بيش از 13 هزار فقره 63 درصد فقرات تعدي به غير را تشكيل مي دهد. الوطن افزود : 196 فقره خودكشي و 447 فقره اقدام به خودكشي نيز گزارش شده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها