پول نفت ایران به جیب داماد اردوغان رفت

پول نفت ایران به جیب داماد اردوغان رفت
يکشنبه 18 تير 1396 - 17:28

وکیل شرکت ملی نفت ایران گفت: به جای اینکه پول نفت به خزانه واریز شود صرف خرید کارخانه آلومینیوم به نام یک زن و خرید شرکت حمل و نقل برای داماد اردوغان شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در جلسه رسیدگی به پرونده فساد نفتی، مهدوی نماینده شرکت نفت نسبت به دفاعیات متهم اعتراض داشت و گفت: ما به عنوان  دلباخته با شما بحث داریم که مشارکت اقتصادی مورد بحث ما نیست، بلکه اینجا دادگاه کیفری است و باید به اتهامات شما رسیدگی شود.

اینکه شما شریک بوده‌اید و واسطه بوده‌اید برای ما مهم است. شما در اظهارات خود گفته‌اید که من پول را به دستور بابک زنجانی هزینه کرده‌ام و این نشان می‌دهد که شما شریک جرم هستید.

مهدوی گفت: ما با شما ساعت‌ها جلسه گذاشتیم که موضوع روشن شود چون طرف اصلی شرکت فال شما بوده‌اید. متأسفانه به جای اینکه پول نفت به خزانه واریز شود صرف خرید کارخانه آلومینیوم به نام یک زن شده است که حتی جواب ما را نمی‌دهد.

پول نفت که قرار بود به خزانه واریز شود صرف خرید شرکت حمل و نقل برای داماد آقای رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، شد.حتی تمام کسانی که با شما شراکت داشتند با تبانی سهام 51 درصد شرکت هواپیمایی را فروختند و به نحوی سر شما کلاه گذاشتند. متاسفانه نه آقای زنجانی و نه آقای شمس در ارائه مدارک و ادله به ما کمک نکردند.
وی ادامه داد: ما به عنوان شرکت نفت به شما نفت دادیم که آن را بفروشید و پول آن را به برگردانید، شما نه تنها این کار را نکردید حتی از برخی افراد شنیده‌ایم که به شرکای خارجی شما گفته‌اید که با نمایندگان ایرانی همکاری نکنند. لذا ما معتقدیم این فرد در ارتکاب جرم با زنجانی هم دست بوده‌ است.
شمس در پاسخ به اظهارات نماینده شرکت نفت گفت: آقای مهدوی بنده برای شما به عنوان یک شخصیت عالم و آگاه احترام قائل هستم چون می‌دانم کاملا به قوانین اشراف دارید. شما در خارج از کشور یک شرکت بین المللی دارید که مهدوی در پاسخ داشتن هر گونه شرکت را تکذیب کرد.

مهر

پربیننده ترین خبرها