واکنش مسکو به موضع ترامپ در قبال تیم امنیت سایبری

واکنش مسکو به موضع ترامپ در قبال تیم امنیت سایبری
دوشنبه 19 تير 1396 - 19:18

مسکو در واکنش به تکذیب خبر تشکیل تیم کاری مشترک میان آمریکا و روسیه در زمینه امنیت سایبری از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، ماهیت دیدگاه خود را در این زمینه شرح داد.

العالم آمریکا

به گزارش پایگاه خبری شکبه العالم، "اسوتلانا لوکاش" رییس روابط عمومی هیات روسی در نشست گروه 20 در هامبورگ روز دوشنبه در پاسخ به یادداشت دونالد ترامپ در این زمنیه که درباره امکان تشکیل چنین تیمی ابراز تردید کرده بود گفت:" بدون شک مسائل مربوط به امنیت سایبری از مسائل محوری در روابط میان روسیه و آمریکا محسوب می شود".

روسیه الیوم در گزارشی نوشت: اسوتلانا لوکاش خاطرنشان کرده است که روسای جمهور روسیه و آمریکا حدود 40 دقیقه در دیدار دوجانبه خود در حاشیه نشست روز جمعه گروه 20 در هامبورگ در خصوص این موضوع گفت وگو کرده اند.

وی با تاکید بر این که پوتین پیشنهاد تشکیل چنین گروهی را برای تضمین امنیت سایبری مطرح کرده است، تصریح کرد که این بدان معنا نیست که چنین تیمی از فردا شروع به کار خواهد کرد.

رییس روابط عمومی هیات روسی در نشست گروه 20 در هامبورگ گفت:"مساله مهم در این میان آغاز بررسی این موضوع و آمادگی آمریکا برای بررسی مساله همکاری در این زمینه است".

وی افزود دو طرف در آینده چارچوب های احتمالی این نوع همکاری از جمله تشکیل تیم کاری مشترک یا تشکیل کارگروهی ویژه با نظارت سازمان ملل متحد را در این خصوص، بررسی خواهند کرد.

لوکاش در ادامه درباره مشارکت ایوانکا ترامپ دختر رییس جمهور آمریکا در نشست گروه 20 گفت: این امر را کاملا منطقی می داند بویژه این که هامبورگ شاهد افتتاح صندوق ویژه حمایت از فعالیت های اقتصادی زنان بود.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها