استفاده تروریست های داعش از کودکان برای مبارزه در فیلیپین

استفاده تروریست های داعش از کودکان برای مبارزه در فیلیپین
سه شنبه 20 تير 1396 - 14:48

ارتش فیلیپین اعلام کرد که تروریست های مرتبط با داعش در شهر 'مراوی' کودکان را گروگان گرفته و مجبور به مبارزه در کنار خود در جنگی می کنند که 7 هفته از آن گذشته است.

العالم-آسیا

 تروریست های مائوته و ابوسیاف مرتبط با داعش 23 مه (دوم خرداد) در حمله ای بخشی از شهر مراوی را اشغال کردند تا این شهر را مرکزی برای خلافت به اصطلاح اسلامی خود در جنوب شرق آسیا قرار دهند.
در این نبرها تاکنون بیش از 500 تن جان خود را از دست داده اند اما براساس آمار ارتش فیلیپین بیش از 300 تن از تروریست ها در این نبردها به هلاکت رسیده اند.
به نوشته تارنمای 'سان دیلی'، سرتیپ 'ریتیتوتو پادیلا' سخنگوی نظامی فیلیپین گفت که برخی از افراط گرایان نوجوانانی هستند که ممکن است استخدام شده و برای استفاده از اسلحه زمانی که آنها هنوز بچه بودند، آموزش دیده اند.
وی به خبرنگاران در مانیل گفت: ما به طور مداوم روایت های هشداری (از ساکنان فراری مراوی) در مورد کودکانی که به گروگان گرفته شده اند می شنویم که در درگیری ها به کار گرفته شده اند.
پادیلا با توجه به تلفات در میان کودکان و غیرنظامیان در مراوی، گفت که اجبار این قشر برای برداشتن سلاح توسط تروریست ها را نمی توان رد کرد.
مدت کوتاهی پس از تصرف مراوی توسط تروریست ها، این گروه چند تن از جمله یک کشیش کاتولیک را به گروگان گرفتند و پادیلا در آن زمان گفت حدود 300 غیرنظامی هنوز در منطقه به دام افتاده اند و ممکن است به اسارت گرفته شده باشند.
ارتش فیلیپین پیش از این گفته بود غیرنظامیان مجبور شده اند به افراد مسلح تروریست برای حمل تدارکات و مهمات کمک کنند.
بیش از 500 نفر در جریان این درگیری با توجه به آمار و ارقام روز دوشنبه دولت فیلیپین کشته شده اند که 89 تن سرباز و پلیس، 39 تن غیر نظامی و 379 تن تروریست بوده اند.
نزدیک به 400 هزار غیرنظامی نیز از خانه های خود گریخته اند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها