تصمیم آمریکا برای نگه داشتن نظامیان خود در عراق

تصمیم آمریکا برای نگه داشتن نظامیان خود در عراق
چهارشنبه 21 تير 1396 - 12:06

یکی از فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کرد : آمریکا و تعدادی از متحدانش خواهان تداوم حضور نظامی خود در عراق پس از شکست داعش هستند.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه الیوم السابع ؛ ژنرال استفن تاونسند فرماندۀ نیروهای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش روز سه شنبه در بغداد از طریق ویدیو کنفرانس گفت : دولت بغداد به ماندن نیروهای آمریکائی و دیگر نیروهای ائتلاف در عراق اهمیت می دهد.  

ژنرال تاونسند افزود : دولت آمریکا نیز به نگه داشتن نیروهایش در عراق اهمیت می دهد و دولت های چند کشور عضو ائتلاف هم از تلاش هائی که برای نگه داشتن نیروهای خارجی در عراق انجام می گیرد ، حمایت می کنند.

فرماندۀ نیروهای ائتلاف اعلام کرد : مذاکراتی در این راستا آغاز شده که مرحلۀ پایانی خود را برای گرفتن تصمیم نهائی می گذراند و من معتقدم که ائتلاف پس از شکست داعش ، در عراق خواهد ماند.

تاونسند به سیطرۀ داعش بر موصل در سال 2014 اشاره کرد و افزود : باید نگاهی به اواخر سال 2011 بیندازیم یعنی زمانی که نیروهای آمریکائی و نیروهای ائتلاف عراق را ترک کردند تا ببینیم که در این 3 سال گذشته چه اتفاقاتی افتاده است. من معتقدم که ما نمی خواهیم بار دیگر چنان اتفاقاتی را ببینیم.  

تاونسند گفت : من پیش بینی می کنم که تعداد نیروهای خارجی در عراق کمتر از تعداد کنونی باشد.  

هم اکنون بیش از 5 هزار نیروی آمریکائی در عراق مستقر هستند که بسیاری از آنها به دستگاه های امنیتی مشاوره می دهند.

214

پربیننده ترین خبرها