اظهارات سفیر ایران درباره همکاری ایران و عراق درمبارزه با داعش

اظهارات سفیر ایران درباره همکاری ایران و عراق درمبارزه با داعش
چهارشنبه 21 تير 1396 - 18:37

سفیر ایران در عراق امروز چهارشنبه در دیدار استاندار و رئیس و نیز جمعی از اعضای شورای استان بابل ، گفت: پیوند دو ملت ایران و عراق با در هم آمیخته شدن خون جوانان دو کشور در جنگ علیه داعش مستحکم شده است و این ارتباط هرگز گسسته نخواهد شد.

ایرج مسجدی در دیدار صادق مدلول السلطانی استاندار و شیخ رائد حمزه علوان رئیس شورای استان و جمع دیگری از اعضای این شورا ، تاکید کرد: امنیت دو کشور ایران و عراق به هم وابسته است و ما افتخار می کنیم که در جنگ علیه داعش در کنار ملت و دولت عراق قرار داشتیم.
وی با تبریک مجدد پیروزی های اخیر عراق بر تروریسم و آزادی موصل ، افزود : ایران اسلامی خود را در شادی ملت عراق برای این پیروزی بزرگ سهیم می داند.
مسجدی در پاسخ به تشکر و قدردانی هیات عالی استان بابل عراق از دولت و ملت ایران بخاطر حمایت هایش از ملت و دولت عراق در جنگ علیه تروریسم، گفت : ما حمایت از عراق را در جنگ علیه داعش وظیفه اسلامی و انسانی خود می دانیم و خوشحالیم که در کنار شما بوده ایم و خواهیم ماند. 
سفیر ایران در عراق با ابراز تاسف از میزان خسارات وارده به شهرهای اشغالی عراق توسط داعش و حجم ویرانی های این شهرها بویژه شهر موصل آزاد شده ، تاکید کرد: انسان وقتی این میزان تخریب ها را می بیند، متاسف می شود و این امر نشان می دهد، تروریسم به هر جا که نفوذ کند نتیجه اش ویرانی و ریخته شدن خون مردم بی گناه و نابودی اموال عمومی است'.
وی با ابراز امیدواری نسبت به آغاز پروژه های بازسازی عراق و بازگشت شهرهای ویران به وضعیت طبیعی ، تاکید کرد که ایران اسلامی همچون دوران مبارزه علیه تروریسم، در عرصه بازسازی نیز در کنار ملت و دولت عراق خواهد بود. 
در این نشست طرفین در خصوص همکاری های استان بابل که نقطه اتصال سفرهای زیارتی ایرانیان در داخل عراق است، بحث و تبادل نظر و از همکاری و تعامل خوب ایران و عراق ، ازجمله در موسم زیارت اربعین ابراز رضایت کردند. 
مقام های ارشد استان بابل در این جلسه گسترش و توسعه همکاری ها و تعامل دو طرف را ضروری دانستند و همچنین از کمک های ایران در طول دوران جنگ علیه داعش قدردانی کردند. 
'بابل' از استان های مرکزی عراق است که از شرق به استان هم مرز با ایران 'واسط ' ، از شمال به بغداد و از جنوب به دو استان کربلای معلا و نجف اشرف ، متصل است و به نوعی محل تلاقی زائرانی است که از مرز مهران وارد عراق شده و از آنجا راهی کاظمین و یا کربلا و نجف می شوند.
استان بابل در عین حال از نقاط گردشگری و تاریخی عراق نیز می باشد و شهر بابل باستانی در حومه حله مرکز این استان سالانه میزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

پربیننده ترین خبرها