پایان همکاری "امریکن ایرلاینز" با شرکت های هواپیمایی قطر و امارات

پایان همکاری
پنج‌شنبه 22 تير 1396 - 09:00

شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز" از پایان شراکت خود با شرکت هواپیمایی "الاتحاد" امارات و شرکت هواپیمایی قطر به دلیل اختلاف های دائم با این دو شرکت خبر داد. شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز" معتقد است این دو شرکت از یارانه دولتی غیر قانونی برخوردارند.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک شرکت هواپیمایی "امریکن ایرلاینز" این تصمیم را پس از آن گرفته است که شرکت هواپیمایی قطر کمتر از یک ماه پیش اعلام کرده بود قصد دارد حدود ده درصد از سهام "امریکن ایرلاینز" را از آن خود کند آن هم در شرایطی که دوحه درگیر یک بحران دیپلماتیک نفس گیر با چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر شده است.

"امریکن ایرلاینز" با این کار عملا به "قرارداد نماد مشترک" Codeshare agreement خود با این دو شرکت هواپیمایی خاورمیانه ای پایان می دهد. این شرکت مدعی شده است که این اقدام هیچ گونه تبعات مالی برایش نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این شرکت هواپیمایی آمریکایی در ایمیلی اعلام کرده است که این تصمیم را در راستای اقدام این دو شرکت در دریافت کمکهای مالی غیر قانونی از دولت های خود گرفته است.

اتحادیه شرکت های هواپیمایی آمریکا متشکل از "امریکن ایرلاینز"، "دلتا ایرلاینز" و "یونایتد" هر یک از شرکت های "خطوط هوایی قطر" و هواپیمایی "الاتحاد" امارات را متهم به دریافت کمک های مالی غیر قانونی از دولت از سال 2004 به ارزش 42 میلیارد دلار کرده اند. این کمک های مالی به این شرکت ها امکان داده است که بلیط خود را با بهای بسیار کمتر بفروشند در حالی که چنین امکانی برای شرکت های آمریکایی وجود ندارد.

"قرارداد نماد مشترک" نوعی از موافقت نامه و قرارداد در صنایع هوایی است که در آن یک دو یا تعدادی بیشتر از شرکت‌های هوایی یک پرواز را به اشتراک می‌گذارند بگونه‌ای که هر شرکتی تحت نام برند خود و شماره خود به فروش بلیط می‌پردازند. بلیط این پروازها را می‌توان از هرکدام از این شرکت‌ها خرید ولی فقط تحت عنوان یکی از آنها پرواز انجام می‌شود.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها