مکرون میان اروپا و آمریکا میانجی می شود؟

مکرون میان اروپا و آمریکا میانجی می شود؟
پنج‌شنبه 22 تير 1396 - 20:46

تحلیلگر فرانسوی معتقد است که رئیس جمهوری فرانسه با دعوت ترامپ به مراسم چهاردهم ژوئیه، برای میانجی گری بین ترامپ و اروپا و نمایش قدرت نظامی فرانسه تلاش می کند.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، دونالد ترامپ به دعوت امانوئل مکرون برای شرکت در مراسم چهاردهم ژوئیه (روز ملی فرانسه) صبح امروز وارد پاریس شد. سران دو کشور  در الیزه مذاکره کرده و برای ضیافت شام به رستورانی در برج ایفل خواهند رفت. امانوئل مکرون به دلیل دعوت از ترامپ مورد انتقاد قرار گرفته است.

گوتیه ربینسکی کارشناس مسایل بین المللی در این باره گفت: این دعوت دو جنبه دارد. اول آنکه مکرون قصد دارد نقش میانجی بین آمریکا و اروپا را ایفا کند. از طرف دیگر آنگلا مرکل مواضعی سرسختانه در قبال آمریکا اتخاذ کرده است. همانطور که در نشست خبری مشترک مرکل و مکرون دیدیم، صدر اعظم آلمان خاطر نشان کرد که نباید همیشه روی دیگران حساب کرد و باید روی خودمان حساب کنیم. در کنار این مواضع، مکرون می خواهد ارتباط با آمریکا را حفظ کرده و با ترامپ گفت و گو کند. مکرون از این طریق می تواند جایگاهی مهم در توسعه اروپا کسب کند. دومین بُعد ماجرا این است که مکرون با این دعوت تلاش می کند نظر ترامپ را تغییر دهد.

ربینسکی در پاسخ به سوال مجری در خصوص احتمال تغییر نظر ترامپ در خصوص مسایل آب و هوایی گفت: مسئله آب و هوایی مسئله مهمی است. برای تغییر در روند استفاده از منابع انرژی در آمریکا می بایست تغییراتی جدی در صنایع آمریکا ایجاد شود. مکرون با رژه نظامی ارتش فرانسه در شانزه لیزه قصد دارد به وی بگوید که فرانسه قدرت استفاده از ارتش خود برای مبارزه با تروریسم را  دارد. حال باید دید که آیا ترامپ تحت تاثیر این نمایش قرار  خواهد گرفت یا خیر.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها