کره شمالی در باره هر گونه تحریم های جدید هشدار داد

کره شمالی در باره هر گونه تحریم های جدید هشدار داد
جمعه 23 تير 1396 - 14:45

وزارت خارجه کره شمالی هشدار داده که در صورت تصویب تحریم‌های تازه توسط شورای امنیت سازمان ملل، پیونگ‌یانگ با اقدامات مقتضی به این کار پاسخ خواهد داد.

العالم ـ آسیا

در حالی که مقامات آمریکایی از فشار دولت ترامپ بر چین برای اعمال فشارهای بیشتر به کره جنوبی خبر داده‌اند، کره شمالی درباره اعمال تحریم‌های تازه به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داده است.

مقامات آمریکایی امروز جمعه اعلام کردند که صبر دونالد ترامپ از عدم همراهی چین در قبال فشار بر کره شمالی، رو به اتمام و اعمال تحریم‌ها علیه برخی نهادهای چینی در راه است.

طبق گزارش رویترز، اقدامات تازه آمریکا که طی همین چند هفته انجام خواهد شد، موسسات چینی که اصطلاحا «دم دست» هستند را در برخواهد گرفت.

پیش از این ترامپ و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، در اظهاراتی  از مواضع چین در قبال کره شمالی انتقاد کرده بودند.

وزارت خارجه کره شمالی اما، امروز جمعه به شورای امنیت سازمان ملل درباره اعمال تحریم‌های تازه علیه پیونگ یانگ هشدار داده است.

در بیانیه این وزارتخانه، تاکید شده که کره شمالی به چنین اقدامی، با اقدامات مقتضی پاسخ خواهد داد.

وزارت خارجه کره شمالی همچنین اعلام کرد که آزمایش اخیر موشک قاره پیما، اعمال حق مشروع این کشور برای دفاع از خود در برابر تهدید هسته‌ای آمریکا بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها