شکست سد امنیتی صهیونیست ها و عملیات مسجد الاقصی

شکست سد امنیتی صهیونیست ها و عملیات مسجد الاقصی
جمعه 23 تير 1396 - 21:28

مبارزان فلسطینی برای نخستین بار با وجود تدابیر بسیار شدید امنیتی در داخل و خارج مسجد الاقصی توانستند به سد امنیتی نظامیان صهیونیست مستقر در داخل و اطراف مسجد الاقصی نفوذ کنند و عملیات ضد صهیونیستی امروز را به اجرا در آورند که براثر آن سه فلسطینی شهید شدند و دو نظامی صهیونیست نیز به هلاکت رسیدند.

دیب حورانی خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در کرانه باختری گفت صهیونیستها قدس را به پادگان نظامی تبدیل کرده اند و مسجد الاقصی را بسته اند و جلوی نماز جمعه را در آن گرفته اند و حدود 58 نفر از محافظان و کارمندان این مسجد را بازداشت و گوشی های تلفن همراه آنان را توقیف کرده اند. شماری از آنان همچنان در بازداشت هستند و شمار دیگری آزاد شده اند. قدس به ویژه محله های شرقی و بخش قدیمی و اطراف مسجد الاقصی به پادگان نظامی و به مکانی برای زجر و آزار و اذیت فلسطینیان تبدیل شده است. اشغالگران سالمندان و زنان و کودکان را بازداشت می کنند. شیخ محمد مفتی قدس از جمله بازداشت شدگان است. اشغالگران نگذاشتند هیچ یک از نمازگزاران وارد مسجد الاقصی شوند. از طرف دیگر صهیونیستهای شهرک نشین خواستار اشغال کامل مسجد الاقصی و جلوگیری از ورود مسلمانان و حمله به آن هستند. صهیونیستهای شهرک نشین در محله های قدس اشغالی عربده کشی می کنند. سه شهرک نشین صهیونیست در پرتاب بطری های آتش زا به طرف آنان زخمی شده اند. سربازان اشغالگر همچنان در صحنهای مسجد الاقصی مستقر هستند و بازرس کل پلیس رژیم صهیونیستی و افسران و عناصری از نیروهای امنیتی صهیونیست وارد مسجد الاقصی شدند. شماری از گروههای فلسطینی این اقدامات را محکوم کردند. آنان گفتند اجازه نخواهند داد جنایاتی که صهیونیستها در حق مسجد حرم ابراهیمی در شهر الخلیل مرتکب می شوند علیه مسجد الاقصی تکرار شود. 
همگان بیم دارند که اقدامات امنیتی باعث تسلط کامل بر مسجد الاقصی شود. بخش قدیمی قدس اشغالی شاهد افزایش هرچه بیشتر شهرک سازی برای صهیونیستهاست.
عملیات امروز برای همگان از جمله سازمانهای امنیتی رژیم صهیونیستی غافلگیر کننده بود زیرا نخستین بار بود که سلاح به صحنهای الاقصی آورده و عملیات انجام شد. مشکل در نیروهای ویژه و پلیس رژیم صهیونیستی است که شب و روز به مسجد الاقصی حمله می کنند اگر آنان در داخل مسجد الاقصی نبودند حادثه امروز رخ نمی داد. نیروهای دشمن بر همه دروازه های مسجد الاقصی تسلط دارند و صدها دوربین در ورودی های مسجد الاقصی نصب شده است علاوه بر این دستگاههای بازرسی بدنی وجود  دارد اما با وجود این سلاح به مسجد الاقصی انتقال داده شد و این سه مبارز وارد صحنهای مسجد الاقصی شدند. این عملیات سئوالات زیادی برای صهیونیستها درباره قدرت فلسطینیان برای عبور از همه تدابیر مطرح کرده است.
فلسطینیان احساس مظلومیت زیادی می کنند. فلسطینیان سرکوب و اذیت و آزار شخصی و سیاسی و دینی می شوند به همین سبب همه صهیونیستها در فسطین اشغالی می دانند اینگونه عملیات متوقف نخواهد شد و دهها سال تجربه نشان داده است تدابیر صهیونیستها علیه مقدسات و فلسطینیان به چنین عملیاتی منجر می شود.
 

پربیننده ترین خبرها