اردنی ها در حمایت از مسجدالاقصی در امان تظاهرات کردند

اردنی ها در حمایت از مسجدالاقصی در امان تظاهرات کردند
شنبه 24 تير 1396 - 22:51

صدها نفر از مردم اردن با شرکت در راهپیمایی در پایتخت این کشور اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجد الاقصی و ممنوعیت پخش اذان در این مسجد را محکوم کردند.

العالم ـ اردن

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن(پترا), صدها نفر از مردم و شخصیت های سیاسی و دینی اردن با سر دادن شعارهایی چون «مردم آزادی اقصی را می خواهند» در امان پایتخت این کشور به هتک حرمت روز جمعه مسجد الاقصی اعتراض کردند.
بنابر این گزارش, مردم اردن با دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن شعارهایی در حمایت از مسجد الاقصی و مردم فلسطین نوشته شده بود, در این تظاهرات شرکت کردند.
پیش تر وزیر اوقات و مقدسات اسلامی اردن در واکنش به بستن درهای مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی،‌ درباره بی حرمتی به مسجد الاقصی از سوی این رژیم به بهانه و ادعای «مهار خشونت» هشدار داده بود.
به گزارش ایرنا, سه جوان فلسطینی روز گذشته (جمعه)‌ در جریان یک درگیری با نظامیان صهیونیست در مسجد الاقصی به شهادت رسیدند. دو نظامی صهیونیست نیز در این درگیری کشته شدند.
در پی وقوع این حادثه نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور بستن درهای مسجد الاقصی را صادر کرد و اجازه نداد نمازگزاران فلسطینی در صحن این مسجد نماز جمعه را به جا بیاورند.
شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی درباره این اقدام صهیونیست ها گفت: ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در قبله نخست مسلمانان برای نخستین بار طی پنج دهه گذشته رخ داده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها