کلاغ ها هم برای آینده برنامه ریزی می کنند!

کلاغ ها هم برای آینده برنامه ریزی می کنند!
يکشنبه 25 تير 1396 - 18:38

نتایج تازه ترین تحقیقات نشان می دهد کلاغ‌ها نیز همچون انسان‌ها می‌توانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند.

العالم - گوناگون

همان طور که کلاغ ها را به باهوشی می شناسیم، براساس تازه‌ترین تحقیقات، این پرندگان می توانند برای آینده خود بهتر از یک کودک 4 ساله برنامه ریزی کنند.

روزنامه دیلی میل در گزارشی نوشت: تحقیقات جدید نشان می دهد که قدرت برنامه ریزی انواع کلاغ ها برای آینده به مروز زمان رشد کرده است و کلاغ ها می توانند به کارهایی که قصد آنجام آن را دارند فکر و تمایلات روحی خود را مهار کنند این  درحالی است که در گذشته اعتقاد بر این بود که مهارت برنامه ریزی برای آینده مختص بشر و نوعی شامپانزه باهوش است.

براساس این گزارش محققان دانشگاه لوند سوئد در تحقیقات جدید خود به این نتیجه رسیده اند که کلاغ ها می توانند فعالیت های شناختی پیچیده  ای که تصور می شود مختص بشر باشد انجام دهند. همچین کلاغ ها توان خود را در زمینه برنامه ریزی برای آینده ثابت کرده اند.

"کابادیری" یکی از این محققان پیشتر اعلام کرد که مغز پرندگان تعداد بسیار زیادی سلول عصبی دارد و در این میان مغز کلاغ ها به علت داشتن تراکم غیر قابل تصور سلول های عصبی با مغز سایر پرندگان تفاوت دارد.

محققان برای اطمینان از توانایی کلاغ در زمینه برنامه ریزی، این پرنده را وارد بازی خاصی کردند که طی آن با باز کردن درب جعبه، جایزه یعنی غذا را دریافت می کرد. محققان شیوه این بازی را بارها تغییر داده و در کمال حیرت متوجه شدند که کلاغ برنامه جدیدی را برای به دست آوردن جایزه دنبال می کند.

به این ترتیب محققان اعلام کردند که کلاغ ها در تجربه های مشابه بهتر از کودکان 4 ساله عمل می کنند.

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها