سرک کشیدن ماموران مرزی آمریکا در گوشی‌های شهروندان

سرک کشیدن ماموران مرزی آمریکا در گوشی‌های شهروندان
يکشنبه 25 تير 1396 - 17:41

شهروندان آمریکایی که از مسافرت خارجی به این کشور باز می‌گردند دیگر نباید نگران کنترل محتوای حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی باشند.

العالم - آمریکا

ماموران گمرک و پلیس فرودگاه این کشور از این پس تنها به کنترل محتوای پیام‌های گوشی‌های هوشمند این مسافران اکتفا می کند و قصد جستجو و بررسی محتوای حساب های کاربران در شبکه های اجتماعی را نخواهد داشت.

بعد از مدت‌ها بحث و جدل میان نهادهای مختلف دولتی در این کشور، قرار بر این شده که اطلاعات کاربران که بر روی سرورهای دور از دسترس ذخیره شده اند مشمول بررسی و کنترل مرزی نشود. از همین رو ماموران مرزی تنها محتوای پیام های ذخیره شده بر روی گوشی های هوشمند را مورد توجه قرار خواهند داد.

این خبر چندان به مذاق دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خوشایند نخواهد بود،  زیرا وی از مدت‌ها قبل در تلاش برای کنترل محتوای تمامی حساب های کاربران در شبکه های اجتماعی در حین ورود به خاک آمریکا بوده است. البته باید توجه داشت که این تصمیم مربوط به شهروندان امریکایی است و هنوز مشخص نیست شهروندان سایر کشورها باید در آینده اطلاعات مربوط به خود در شبکه های اجتماعی را به ماموران مرزی این کشور در فرودگاه ها ارائه کنند یا خیر.

در حال حاضر و با این تصمیم جدید، ماموران کنترل مرزی می توانند محتوای پیامک ها و حتی عکس های موجود در گوشی های هوشمند مسافران را در صورت تمایل و درخواست مشاهده کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها