افزایش پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه

افزایش پایگاه های نظامی آمریکا در سوریه
چهارشنبه 28 تير 1396 - 12:21

آمریکا تعداد پایگاه‌های نظامی خود در مناطق تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک را در سوریه به ۱۰ پایگاه افزایش داده است.

العالم-سوریه

به گزارش خبرگزاری آنادولو، یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا که به تازگی تاسیس شده در مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه قرار دارد.

واشنگتن دو پایگاه هوایی در مناطق تحت کنترل کردها تاسیس کرده که یکی از آنها مربوط به اکتبر سال ۲۰۱۵ در منطقه "رمیلان"واقع در شمال شرق استان حسکه است و دیگری مربوط به مارس سال ۲۰۱۶ در روستای "خراب عشک" واقع در جنوب کوبانی است.

در حالی که پایگاه هوایی رمیلان یک پایگاه بسیار بزرگ، مناسب برای فرود هواپیماهای باربری است، پایگاه هوایی خراب عشک تنها برای فرود هلی‌کوپترهای نظامی استفاده شده است.

اگرچه بخشی از کمک نظامی آمریکا به کردهای سوریه از طریق مرز زمینی عراق با سوریه تامین می‌شود اما بخش دیگر کمک‌های نظامی آمریکا به این منطقه از طریق پایگاه هوایی رمیلان تهیه شده است.

این پایگاه‌های نظامی معمولا به دلایل امنیتی مخفی هستند که این امر باعث می‌شود شناسایی آنها کار بسیار دشواری باشد.

علاوه بر این پایگاه‌های نظامی آمریکا از مکان‌های دیگر نیز که شناسایی آنها کار دشواری است از جمله مناطق مسکونی و کمپ‌های کردها استفاده می‌کند و کارخانه‌ها را به نقاط عملیاتی تغییر می‌دهد.

خبرنگاران می‌گویند نیروهای آمریکایی با اعلام برخی مناطق به عنوان "منطقه ممنوعه" در شمال سوریه ساخت این مکان‌های عملیاتی را مخفی نگه می‌دارند.

افسران ارتباطات برای انجام حملات هوایی و شلیک‌های توپخانه‌ای، مستشارهای نظامی، افسران آموزشی، افسران برنامه ریزی عملیاتی و یگان‌های نظامی در هشت پایگاه نظامی مشغول فعالیت هستند.

تجهیزات موجود در این پایگاه‌های نظامی شامل آتش‌بارهای توپخانه‌ای با قابلیت مانور بالا، راکت‌اندازهای چند منظوره، تجهیزات اطلاعاتی متحرک مختلف و خودروهای زرهی است.

سه پایگاه نظامی نیز در استان حسکه وجود دارند که آخرین پایگاه در منطقه تل‌بیدر در شمال این منطقه تاسیس شده است.

به گفته خبرنگاران ۱۰۰ سرباز از یگان نیروهای ویژه آمریکا در منطقه تل‌بیدر در چارچوب مبارزه با داعش مستقر شده‌اند.

آمریکا دو پایگاه عملیاتی نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی در منبج تاسیس کرد یعنی زمانی که کردها این منطقه را تحت کنترل خود درآوردند.

از سوی دیگر سه پایگاه نظامی نیز در شمال استان رقه وجود دارد. علاوه بر یگان‌های نیروهای ویژه آمریکا، نیروهای ویژه فرانسه نیز در یکی از پایگاه‌های نظامی واقع در جنوب کوبانی مستقر هستند. به علاوه ۲۰۰ سرباز آمریکایی و ۷۵ نیروی ویژه فرانسوی در پایگاه کردها در شهر "عین عیسی" واقع در شمال رقه مستقر شده‌اند.

یک پایگاه نظامی دیگر نیز در روستای "سیرین" کوبانی وجود دارد. کردها از طریق این پایگاه به تجهیزات نظامی و مهمات دست می‌یابند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها