آخرین خبرها از تیم ملی و جام جهانی، از زبان رئیس فدراسیون فوتبال؛

زمان رونمایی سرود و پیراهن تیم ملی اعلام شد

زمان رونمایی سرود و پیراهن تیم ملی اعلام شد
چهارشنبه 28 تير 1396 - 13:33

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان از برگزاری جشنی در بازی آخر با تیم ملی فوتبال سوریه خبر داد و تاکید کرد که این جشن پس از بازی با تیم سوریه، در استادیوم آزادی برگزار می شود.

العالم - ایران
"مهدی تاج" روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم، بار دیگر صعود تاریخی تیم ملی به جام جهانی را به مردم تبریک گفت و اظهار داشت: این دومین صعود ما به جام جهانی است و نخستین بار است که به صورت پی در پی به جام جهانی صعود می کنیم.
تاج افزود: یکی دیگر از ویژگی های این صعود آن است که دو بازی پیش از پایان مسابقات دیگر کشورها، صعود ما و برزیل مسلم شده بود.
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان همچنین خاطر نشان کرد که تیم ملی فوتبال، بدون حتی یک گل خورده به جام جهانی صعود کرد؛ و این ها همه، رکوردهای خوبی است که ایران در این مسابقات از خود به جا گذاشت.
وی تاکید کرد: تیم فوتبال کشورمان از این صلاحیت برخوردار است که بهترین ها برای آن رقم بخورد و بحمد الله از این جهت وضع ما خوب است.
تاج در ادامه یادآوری کرد: با توجه به این که ما زود انتخاب شدیم، فرصت کافی برای برنامه ریزی داریم و در همین راستا، تیمی از ما، هشت روز است که در روسیه است. کمپی را برای این تیم، پیش بینی کرده ایم تا در اردویی که در آن خواهیم داشت، قبل از بقیه کشورها مسابقاتی برگزار کنیم.
وی افزود: ما شش بازی تدارکاتی خواهیم داشت که از میان آن ها، بازی با تیم ملی روسیه، قطعی شده است و نخستین بازی دوستانه ما با تیم روسیه خواهد بود که می دانیم حضور آن در جام جهانی قطعی است.
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان تعیین دیگر بازی های دوستانۀ باقی مانده را به عهدۀ مربی تیم ملی اعلام کرد.
وی دربارۀ مراسم قرعه کشی جام جهانی نیز گفت: برج ششم، بازی ها تمام خواهد شد، اما برخی از کشورها، کارشان به برج نهم امسال خواهد کشید، یعنی در آذرماه مشخص خواهد شد که دقیقاً چه کشورهایی به جام جهانی صعود می کنند.
تاج در ادامه گفت: از نظر ما فوتبالی ها، کشورهای جهان به دو قسمت تقسیم می شوند؛ کشورهایی که در جام جهانی هستند و کشورهایی که در جام جهانی نیستند. ما باید تا آذرماه صبر کنیم تا مشخص شود چه کشورهایی به جام جهانی می روند؛ خود کشور ما از کشورهایی بود که در همان تاریخ سرنوشتِ پیوستنش به جام جهانی مشخص می شد، ولی در این دوره تکلیف ما مشخص شده است و باید منتظر مشخص شدن تکلیف دیگر کشورها باشیم.
وی تاکید کرد: برای کره، بازی با ما بسیار حیاتی است، زیرا کره، تنها یک امتیاز از ازبکستان بالاتر است، البته این بازی برای ما هم به هر جهت مهم است. ما باید بازی خودمان را انجام بدهیم و سرمربی محترم تیم ملی هم دنبال آن است که بهترین بازی را از بازیکنان بگیرد.
تاج دربارۀ اسپانسر تیم ملی کشورمان نیز گفت: ما یک قرارداد با شرکت فن آب داریم که در حال مذاکره در این زمینه هستیم، پیراهن تیم ملی هم که آدیداس خواهد بود. البته قرارداد ما با آدیداس نهایی نشده است و در مراحل آخر است، پس از نهایی شدن این قراداد، بازی همۀ تیم های ملی ما با پیراهن آدیداس خواهد بود.
وی قرارداد تیم ملی با دوزندۀ قبلی پیراهن تیم ملی را فاقد کیفیت مناسب دانست و یادآور شد که برای برخی از بازی های فوتسال، تیم ملی، ناچار شد خیاط به همراه خود بیاورد تا مشکل لباس ها را برطرف کند.
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان از برگزاری جشنی در بازی آخر با تیم ملی فوتبال سوریه خبر داد و تاکید کرد که این جشن پس از بازی با تیم سوریه، در استادیوم آزادی برگزار می شود. این جشن در عید قربان خواهد بود و شاید بتوانیم سرود تیم ملی و پیراهن تیم ملی را هم در همان جا رونمایی کنیم.

تاج افزود: در واقع فدراسیون به جام جهانی سعود نکرده، کشور ما به جام جهانی سعود کرده، ما تنها نمی توانیم خودمان را صاحب این توفیق بدانیم. همه کشور باید شاد باشند همه به ما کمک کردند همه هم باید در سعود تیم به جام جهانی مدخلیت داشته باشند.

وی گفت: اتحادیه تشکیل شده، ستاد جام جهانی که دو جلسه دراین رابطه گذاشته شده، مشخصاً می توانم بگویم وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد، سازمان ارتباطات، سازمان جهانگردی، همه اینها در واقع جزء ستاد جام جهانی هستند. جلساتی گذاشته شده هرکدام دارند کاری می کنند، وزارت خارجه، که ما بهترین ها را داشته باشیم و مشکلاتی که در دوره های قبل برای جام جهانی داشتیم دراین دوره نداشته باشیم. مشکلاتی در آنجا به وجود آمده بود که مباحث خاصی داره که حالا من نمی خواهم وارد شوم.

تاج با بیان اینکه جام جهانی روسیه با برزیل متفاوت است، اظهار داشت: روسیه به ما نزدیک است، و برزیل خیلی دور بود، هزینه سفر هم خیلی کمتر از برزیل است و مردم ساده تر می توانند به روسیه بروند، ویزا و روادید نمی خواهد و بیشتر از پنج نفر می توانند بروند و آژانس ها می توانند این کار را به راحتی انجام بدهند.

وی افزود: ما از مردم انتظار داریم که نیمی از ورزشگاه با هوادارانمان پر شود. مناسبات سیاسی ما با روسیه و برزیل فرق می کند. اینجا همکاری های خوبی در حال انجام است. در مجموع آثار بهتری را نشان می دهد که بتوانیم در مسابقات میزبان خوبی برای مردم باشیم.

تاج خاطرنشان کرد: سازمان جهانگردی به عنوان عضوی از ستاد در حال فعالیت و برنامه ریزی است و  آنچه که مسلم است امسال نباید محدودیتی برای آژانس ها در نظر بگیرند. یعنی اینکه منطقی نیست اختیارات را به یک یا دو آژانس بدهند. در اولین صورتجلسه ستاد تصویب شده که همه بتوانند بیایند منتها با قوانین و ضوابط سازمان جهانگردی.

وی در زمینه تعامل و نحوه اعزام اصحاب رسانه به مقر مسابقات جام جهانی در روسیه خاطرنشان کرد: ما در مجموع سه نوع اعزام داریم، اعزام بازیکنان و کادر، اعزام رسانه ها و افراد مرتبط و اعزام دیگر اعزام مردم و هر سه اعزام در ستاد خودش در حال بررسی است.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه تصریح کرد: رسانه ها واقعا در توفیقات تیم ملی به ما کمک کردند، و در گذشته هم نقش داشتند و در آینده هم نقش خواهند داشت.

تاج درخصوص دربی اظهار داشت: باشگاهها الان به عبارتی مستقلند و خودشان با اسپانسرخود مذاکره می کنند ولی من شنیدم که در واقع دربی برگزار نمی شود در عوض سوپرجام برگزار می شود.

تاج در پاسخ به سوالی درباره موفقیت تیم فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: پاداش تیم ملی فوتسال را پرداخت کردیم و بخشی از پاداش تیم ملی ساحلی را نیز دادیم. انتظارات دیگری را هم دارند که باید برآورده شود که مربوط به پاداشی بود که از طرف آقای روحانی در نظر گرفته شده بود و پاداش توفیقات امسال را در سال آینده پرداخت می کنند.

وی افزود: هم اکنون فدراسیون فوتبال االحمدالله با تلاشی که خود بچه ها و کمیته های مربوطه خودش کردند ما توانستیم در فوتسال و فوتبال ساحلی به عنوان تیم سومی جهان دست یابیم، و به تعبیر مقام معظم رهبری اگر ما هر جا جرء ده تای دنیا قرار بگیریم خیلی خوب است. به هر جهت ما الان توانستیم در دنیا در دو رشته جزء ده تای دنیا باشیم. که این هم بی سابقه است.

تاج درباره جام جهانی روسیه گفت: ما و مردم انتظار داریم که از این مرحله به مرحله دیگری هم صعود کنیم و انتظار مردم انتظار درستی هم هست ولی بالاخره جام جهانی است وقتی شما بهترین پشتیبانی و بهترین تداراک را از تیمی دارید نمی توانید مدعی باشید که من این بازی را می برم؛ حتما، صدرصد نیست ولی تلاشمان این است، ضمن اینکه باید بدانیم منابع ما نسبت به رقبا فوق العاده کم است.

وی درخصوص انتظارش از مسئولین افزود: واقعیت این است که فدراسیون فوتبال همه تلاش خود را برای بهبود ورزش کشور دارد انجام میدهد دلش می خواهد بهترین ها را برای فوتبال فراهم کند و الحمدالله با همین درآمد و منابع بسیار بسیار محدود که اصلا قابل مقایسه با رقبا نیست با پولی که تیم ملی مان را همه تیم های ملی مان را، هجده تا تیم ملی را به این توفیقات بی سابقه در جهان رساندیم این برابر با یک بازیکن قطر نیست با یک بازیکن امارات نیست وقتی که آنها می گویند ما به یک بازیکن 40 میلیون دلار دادیم یعنی 160 میلیارد تومان، در حالیکه کل بودجه ما 40 میلیارد تومان است، یعنی ده میلیون دلار، ما با این بودجه ها داریم به چنین توفیقاتی دست پیدا می کنیم مطمئناً اگر پول بهتر و بیشتری داشتیم کارهای بهتری انجام می دادیم ولی خب الان منابع ما خیلی محدود است و امیدواریم دولت به ما در گامهای بعدی پیش رو در جام جهانی کمک کند. انتظار ما از دولت و وزارت ورزش این است. 

 221

پربیننده ترین خبرها