نماینده لبنانی مطرح کرد؛

پیام رهبر ایران در جنگ 33 روزه سحرآمیز بود

پیام رهبر ایران در جنگ 33 روزه سحرآمیز بود
چهارشنبه 28 تير 1396 - 20:44

یکی از وزیران دولت لبنان، در یازدهمین سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه، به بررسی ابعاد پنهان این جنگ پرداخت و خاطره‌ای جالب از سید حسن نصرالله در خصوص موشک‌های مقاومت مطرح کرد.

العالم - لبنان

«محمد فنیش»، وزیر ورزش و جوانان لبنان و شخصیت برجسته حزب الله در مصاحبه‌ اختصاصی با فارس گفت: جنگ ۲۰۰۶ برای این بود که به مشکلات داخلی مردم دامن زده و لبنانی‌ها را در دام دودستگی و اختلاف گرفتار سازد.

وی تاکید کرد: اسرائیل پیش از حادثه اسارت دو سربازخود با برگزاری مانورهایی خود را برای جنگ با لبنان آماده می کرد تا شکست خود در سال ۲۰۰۰ را جبران کرده و مقاومت را نابود کند. آمریکا می خواست اسرائیل در این جنگ با نابودی مقاومت، منافع منطقه ای ایالات متحده را تحقق بخشد اما شکست اسرائیل در جنگ باعث شد جورج بوش تصریح کند که اسرائیل امیدش را ناامید کرد!

کاندولیزا رایس نیز گفته بود که این جنگ برای ترسیم نقشه خاورمیانه جدید است. بنابراین مساله فراتر از محاسبات اسرائیل بود.

رایس یک پیشنهاد ۸ بندی در لبنان مطرح کرد. روشن بود که حزب الله به هیچ وجه زیر بار اینها نخواهد رفت چون این بندها به منزله تسلیم شدن حزب الله بود.

فواد سینیوره (نخست وزیر لبنان) با وجود اینکه نظر حزب الله را می‌دانست به ایتالیا رفت و در نشست رم هفت بند از این هشت بند پیشنهادی را پذیرفت. او می خواست ما را در برابر عمل انجام شده قرار دهد.

وقتی سینیوره از ایتالیا برگشت در جلسه هیات دولت با هم جروبحث کردیم. واقعیت این بود که دولت لبنان بیشتر از اسرائیل ما را تحت فشار گذاشته بود.

جنگ تمام شد، حالا یک واقعیت داشتیم و آن اینکه حزب الله پیروز جنگ است. همه شرط و شروط مطرح شده تعدیل و تضعیف شد، همه دنیا از ما اعلام حمایت کرد، نه نیروهای چند ملیتی در کار بود و نه فصل ۷منشور سازمان ملل و نه آن شرط هایی که می خواستند بر ما تحمیل کنند.

پیام امام خامنه ای تاثیر سحرآمیزی داشت. اصلا عادی نبود که رهبر معظم در وسط جنگ پیام بفرستد و بگوید شما پیروز خواهید شد. آن هم با این اطمینان و در وضعیتی که نتیجه جنگ به هیچ عنوان مشخص نبود.

پیام امام خامنه ای بعد از پایان جنگ در واقع توصیف گر معادله ای بود که مقاومت بر آن مبتنی شده بود. عامل ایمانی یکی از مهمترین نقاط قوت مقاومت است.

امکانات مقاومت به هیچ عنوان با امکانات رژیم صهیونیستی قابل مقایسه نبود و این فاصله باید از طریق عامل روحی و معنوی جبران شود.

مقاومت با این ایمان و صبر و ایستادگی و با این روحیه و معنویت دوام آورد و سربلند و پابرجا باقی ماند.

پربیننده ترین خبرها