دیدار وزیران امور خارجه عراق و مصر در بغداد

دیدار وزیران امور خارجه عراق و مصر در بغداد
چهارشنبه 28 تير 1396 - 22:36

سامح شکری وزیر امور خارجه مصر روز چهارشنبه به منظور دیدار رسمی از عراق و بحث در مورد همکاری ها برضد تروریسم وارد این کشور شد.

العالم - عراق 

به گزارش خبرگزاری شینهوا از بغداد، شکری پیش از ظهر چهارشنبه وارد فرودگاه بغداد شد و از سوی ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق مورد استقبال قرار گرفت.

وزرای خارجه مصر و عراق نشستی در دفتر جعفری برگزار کردند و در آن به بحث درباره مناسبات دوجانبه، همکاری های امنیتی و اطلاعاتی و مبارزه با گروه داعش در منطقه پرداختند.

وزیر امور خارجه عراق در نشست خبری مشترک با همتای مصری خود گفت پس از پیروزی بر گروه داعش در موصل، همکاری های اطلاعاتی و امنیتی دو کشور باید افزایش یابد چرا که ما با یک ارتش کلاسیک روبرو نیستیم. آنها یک گروه تروریستی هستند که می توانند درهر نقطه ای دست به حملات انتحاری بزنند.

شکری نیز گفت عراق به نوبه خود دارای تجربیات زیادی در مبارزه با تروریسم است و به خوبی با عوامل موثر بر آن مانند تامین مالی گروه های تروریستی،  مناطق امن مورد استفاده آنها و بهره برداری گروه های تروریستی از رسانه ها برای تبلیغ ایدئولوژی آشنایی دارد. ما شاهد گسترش تروریسم در عراق بوده ایم که نمی توانست بدون حمایت کشورهای منطقه، تسلیح آنها و تامین مالی گروه های تروریستی و باز کردن مرزهای خود برای ورود تروریست ها به عراق  صورت بگیرد. ما به دنبال تغییر سیاست کشورهایی مانند قطر هستیم که از تروریسم حمایت می کنند.

اظهارات شکری درباره قطر در حالی اعلام می شود که مصر بخشی از ائتلاف تحت هبری عربستان سعودی است که علاوه بر قطع روابط با قطر، این کشور را به حمایت از تروریسم و تامین مالی آن و همچنین مداخله در امور داخلی همسایگان خود متهم کردند.

وزیر خارجه مصر تمایل این کشور را برای تقویت مناسبت برادرانه با عراق در تمامی زمینه ها اعلام کرد و از آمادگی مصر برای همکاری با عراق در زمینه های امنیتی و ساخت و ساز خبر داد.

شکری در این سفر با فواد معصوم رئیس جمهور عراق نیز دیدار کرد و قرار است با سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق و دیگر مقامات سیاسی این کشور نیز دیدار کند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها