تشدید درگیری ها در قدس اشغالی

پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 10:57

با تکرار حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در اطراف مسجد الاقصی، اوضاع فلسطین اشغالی هر روز شعله ورتر می شود؛ تعدادی از شهروندان فلسطینی در درگیری با نظامیان اشغالگر در کرانه باختری و قدس، بازداشت و مجروح شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

نظامیان رژیم اشغالگر نمازگزارانی را که در اطراف دروازه های مسجد الاقصی تجمع کرده بودند و حاضر به عبور از گیت های الکترونیک نبودند، سرکوب کردند.

 نظامیان رژیم صهیونیستی برای پراکنده کردن نمازگزاران که نزدیک دروازه الاسباط نماز می خواندند از ماشین های آب پاش استفاده کردند که پساب روی نمازگزاران می ریختند.

در اطراف قدس نیز درگیری های شدیدی بین نظامیان اشغالگر و جوانان فلسطینی در اردوگاه های شعفاط و قلندیا در شمال شرق و شمال قدس درگرفت.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری سه مورد اصابت گلوله جنگی و یک مورد نیز اصابت گلوله کائوچویی مشاهده شده است.

در روستای العیساویه واقع در شمال شرق قدس نیز جوانان فلسطینی اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف به سمت نظامیان اسرائیلی کردند.

در کرانه باختری نیز در محل پست ایست و بازرسی در شمال شهر بیت لحم نیز درگیری شدیدی بین جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در گرفت. در این درگیری جوانان اقدام به پرتاب سنگ کردند. پلیس با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جوانانی را که اقدام به پرتاب شنگ کرده بودند

در شهر رام الله نیز تظاهراتی بنا به دعوت فتح با شعار یاری مسجد الاقصی بر پا شد.

همه این درگیریها پس از آن رخ داد که سه جوان فلسطینی از شهر ام الفحم اقدام به حمله به نظامیان اشغالگر کرده و دو تن از آنها را به هلاکت رسانده و یک نفر را هم مجروح کردند و خود، به شهادت رسیدند.

پس از این عملیات رژیم صهیونیستی درهای مسجد الاقصی را به مدت دو روز بست و سپس اقدام به نصب گیت های الکترونیکی در دروازه های مسجد کرد. در مقابل اهالی قدس حاضر به عبور از این گیت ها برای ورود به مسجد نیستند.

208

پربیننده ترین خبرها