پاکسازی مناطق آزاد شده در سوریه

پاکسازی مناطق آزاد شده در سوریه
يکشنبه 14 اسفند 1390 - 04:16

ارتش سوريه پس از شکست دادن عناصر مسلح در منطقه "باباعمرو" شهر حمص، درحال پاکسازي اين منطقه از سلاح و بمبهاي برجا مانده از اين عناصر است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از منطقه "باباعمرو"، پس از چندین هفته درگیری های خونبار عناصر مسلح با نیروهای ارتش، سرانجام نیروهای سوری توانستند آرامش و امنیت را به این منطقه بازگردانند.

یکی از نیروهای ارتش در مصاحبه با خبرنگار العالم در منطقه "باباعمرو" گفت: در بازرسی از این منطقه تجهیزات نظامی، سلاح، لباس نظامی، بمبهای دست ساز و اشیاء سرقت شده بسیاری کشف شده است.

یکی از ساکنان به خبرنگار العالم گفت: اوضاع بسیاری بدی داشتیم و افراد مسلح هر روز مناطق مسکونی را با گلوله های جنگی هدف قرار می دادند، به صورتی که نمی توانستیم از منازل خود خارج شویم و به کارهای روزمره عادی بپردازیم.

منطقه باباعمرو به دلیل موقعیت راهبردی و نزدیک بودن به مرز لبنان و ارتباط مستقیم با مناطق دیگر، برای افراد مسلح اهمیت بسیاری داشت.

یکی از شهروندان به خبرنگار العالم گفت: عناصر مسلح با هدف قرار دادن مناطق مسکونی تلاش می کردند بین مردم رعب و وحشت ایجاد کنند.

با این حال عناصر مسلح و تک تیراندازان همچنان بر فراز ساختمانها در برخی مناطق مجاور مانند "النازحین" و "الزهرا" حضور دارند، و رهگذران را هدف قرار می دهند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها