دبیرکل انصارالله یمن :

آمریکا به دنبال تسلط برجهان اسلام است

آمریکا به دنبال تسلط برجهان اسلام است
پنج‌شنبه 29 تير 1396 - 17:03

عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که آمریکا سیاست تسلط بر جهان اسلام را دنبال می کند.

دبیرکل انصارالله یمن به مناسبت روز فریاد علیه مستکبران طی سخنانی که هم اکنون به صورت زنده از شبکه العالم پخش می شود در باره تحولات منطقه و یمن، گفت آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم در پی اهداف خطرناکی است که در صدر این اهداف تسلط بر جهان اسلام جای دارد.

وی با انتقاد از سیاست های سران کشورهای عربی و اسلامی افزود : امت عرب و اسلام مانع برنامه های آمریکا نشد و به مسئولیت خود در این زمینه عمل نکرد.

بدرالدین خاطرنشان کرد: بسیاری از نظام های عربی و اسلامی خواسته های آمریکا را عملی کردند. پاسخ مثبت نظام های عربی و اسلامی به خواسته های آمریکا نه تنها در تغییر سیاستهای آمریکا در قبال منطقه نتیجه بخش نبود بلکه تحقق این سیاست ها را آسان کرد.

 

دبیرکل انصارالله تاکید کرد : اهداف آمریکا که سعی می کند با شعار مبارزه با تروریسم آنها را محقق سازد اهداف بسیار خطرناک است، در صدر این اهداف استعمار جدید بر جهان اسلام ، تسلط مستقیم بر جهان عرب و اسلام ، به شکست کشاندن کشور و مردم، پراکنده کردن و سرکوب کردن آنان، به دست گرفتن سرنوشت و سرمایه های آنان و پایان دادن به نظام های اسلامی قرار دارد.

وی افزود : اهدافی اینگونه برای جهان اسلام خطرات بزرگی به دنبال دارد. در مقابلِ تحرکات گسترده آمریکا، موضع جهان اسلام و عرب چیست؟ بسیاری از نظام ها در جهان اسلام و عرب موضع منفی دارند و با هر نگاهی که به این مواضع بنگریم نمی توان این مواضع را  درست و سالم ارزیابی کرد. به جز تعدادی اندک، بسیاری از نظام های عربی و اسلامی به سمت اعتماد به آمریکا، تسلیم در برابر آمریکا و جلب رضایت این کشور از طریق اثبات آمادگی کامل و اطاعت مطلق خود جهت اجرای مطالبات واشنگتن، گام بر می دارند.

بدرالدین خاطرنشان کرد : آنان در پی اجرای سیاست ها، رهنمودها و اوامر آمریکا هستند و تفاوتی نیست که این سیاست ها و اوامر چه باشد و چه تبعاتی داشته باشد. قطعا، سیاست ها و خواسته های آمریکا که از جهان اسلام و عرب انتظار اجرای آنها را دارد چیزی جز خواسته ها و اهدافی نیست که ماموریت آمریکا را در تسلط مستقیم و ضربه زدن به امت اسلام آسان می کند.

دبیرکل انصارالله یمن ادامه داد: به این معنی که پاسخ مثبت نظام های منطقه به آمریکا و تلاششان برای جلب رضایت واشنگتن، از راه اثبات اطاعت پذیری، هیچ ثمره مثبتی ندارد یا به اعتباری سبب تغییر در سیاست های منطقه ای آمریکا یا لغو  اهدافی که واشنگتن با شعار تروریسم پیگیر آن است، نمی شود و رویکرد آمریکا را به استعمار، اشغال و تسلط مستقیم بر منطقه، آسیب زدن به امت اسلام و پایان دادن به عمر نظام های اسلامی عوض نمی کند.

وی خاطرنشان  کرد : پاسخ رسمی نظام های اسلامی و عربی به مطالبات آمریکا ابزاری است که رسیدن به اهداف را برای آمریکا آسان می کند و نتایج مطلوب آمریکا را با کم ترین هزینه محقق می سازد.

عبدالملک بدرالدین در ادامه سخنانش اظهار داشت، در سطح جمهور، این سئوال مطرح می شود که موضع مردم جهت مقابله با چنین تحرکاتی از طرف آمریکا چیست؟ آنچه مشخص است اینکه موضع بسیاری از مردم منطقه فراتر از سرگردانی تسلیم، رکود و در انتظار نامعلوم باقی ماندن نیست، به این معنی که که با وجود شواهد مختلف، اعم از حضور نیروهای غربی، حضور کشورهای غربی، حضور اسرائیل و دیگران و با مشاهده خطرات این حضور در منطقه، شاهد آن نیستیم که از طریق تحرکات عادی ناشی از مسئولیت پذیری دینی، انسانی و ملی با چنین حضور و خطراتی مقابله شود.

وی گفت : این بی مسئولیتی در بسیاری از ملتهای منطقه دیده می شود و برگرفته از عوامل مختلفی است. بسیاری از مردمان کشورهای منطقه در مواضع، تحرکات و حتی در دیدگاه هایشان به اهداف و تحولات، به طور کامل به کیش حکومت هایشان هستند، یعنی در بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی، حکومت ها به طور کامل بر مردمشان مسلط شده اند، مردم تفکری جز فکر دولت و مقامات ندارند، جز با چشم مسئولان نمی بینند و جز به آنچه که زعمایشان می خواهند سخن نمی گویند در نتیجه مواضعشان همانی است که حکومت ها برایشان تعیین کرده اند.

وی یادآور شد : آنان حتی قدرت تحقیق و پژوهش در اتفاقات و حوادث را ندارند تا بتوانند از پشت پرده برخی اتفاقات و اهداف و نتایج آنها آگاه شوند. آنها، به نوعی، به کند ذهنی سیاسی و به کند ذهنی در قرائت حوادث و تحولات منطقه ای،  بین المللی یا داخلی مبتلا شده اند. این شرایط در برخی کشورهای حوزه خلیج(فارس) و برخی دیگر از کشورهای منطقه مشاهده می شود. از مردم این کشور ها اراده ، تصمیم گیری و حتی  اندیشیدن سلب شده است در نتیجه فاقد  اندیشه آزاد و مستقل در نگرش به حوادث و تحولاتند. این مردم از هرگونه تصمیم گیری منع شده اند، به آنان اجازه داده نمی شود موضع مشخصی داشته باشند.

دبیرکل انصارالله یمن در ادامه سخنان خود به مناسبت روز فریاد علیه مستکبران بیان کرد : حتی برخی از نظام ها توانسته اند رویکرد نادرست و خطا را در میان مردم خود نهادینه کنند به همین دلیل این مردم به هر نوع اتفاق و حادثه و به طورکلی به همه چیز بی تفاوتند. این شرایطی است که در منطقه شاهد هستیم، مردم اجازه ندارند به بیش از خوراک، نوشیدنی ها، مسکن و برخی از مسائل اجتماعی بسیاری محدود بیندیشند. حتی اندیشیدن در این مسائل نیز در چارچوب یک زوایه باریک و دایره تنگ است .

وی خاطرنشان کرد : در چنین شرایطی، چگونه می توان انتظار داشت این امت از واقعیت تحرکات و اهداف آمریکا آگاه شوند یا برای اتخاذ موضع قوی و جسورانه اراده داشته باشتد. به همین دلیل است که شرایط اکثریت در جهان عرب، توام با سرگردانی و حیرت و تشویش است. این شرایط عامل کمک کننده به حملات و هجمات آمریکاست و حتی انگیزه را درآمریکا تقویت می کند، انگیزه ای که سبب توسعه طمع در آمریکا می شود و در ادامه امید این کشور  را برای تحقق هر چه سریعتر اهداف و اطماع افزایش می دهد. این چیزی است که در عمل اتفاق افتاده است، آمریکا در شرایطی قرار دارد که می بیند میدان برای او آماده است و در میدان جز گروه اندکی، کسی نیست که با اهداف و برنامه هایش مقابله کند. در حوزه گروهها و سازمان تنها برخی از گروههای مقاومت در فلسطین و لبنان هستند که با این اهداف مقابله می کنند.

وی گفت : در حوزه حاکمیت نیز، تعداد بسیار محدودی را در منطقه شاهدیم و ایران نمونه ای از این حکومت هاست، در نتیجه آمریکا در پی مهار این کشور و رویارویی و انزوای آن است. با این شرایط میدان تا حد وسیعی برای آمریکا مهیاست. در شرایطی این چنینی،  با وجود چالش های اینگونه و با وجود محیطی که  سکوت بر آن غلبه کرده و حتی بسیاری در پی دنباله روی از آمریکا و حمایت از این کشورند شاهد موضع متفاوت و صدای آزاد هستیم که از یمن برخاسته است.

بدرالدین خاطرنشان کرد : یعنی سید حسین بدرالدین الحوثی -رضوان الله علیه- در روز پنجشنبه مطابق با روز هفدهم، از ماه اول سال دو هزار و دو، حدود چهارده ماه پس از حوادث یازدهم سپتامبر، حرکت قرآنی خود را آغاز کرد، با سرفرود آوردن و تسلیم شدن مخالفت کرد، موضع مسئولانه و درست اتخاذ کرد. حسین بدرالدین در آخرین پنجشنبه ماه شوال موضع خود را شفاف بیان نمود، شعار او که بارها در مدرسه امام هادی (ع) در مران سرداده شد(یحیی الامام الهادی بن الحسین بن القاسم الرسی از نوادگان حسن بن علی است که در زمان حکومت عباسی از مدینه به یمن رفت.

وی ادامه داد : پس از ورود او به یمن شیعیان در این کشور رشد کردند.)، شعار برائت یعنی الله اکبر، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهود ، پیروزی برای اسلام است. این شعار ، شعار آزادی، شعار برائت از دشمنان و شعاری است که بیانگر برنامه و رویکرد است. برنامه ای که در محتوای آن کارآمد کردن تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی، پویایی  ملت و امت در بازشناسی خطرات و توطئه های آمریکا و اسرائیل و همچنین به شکست کشاندن فعالیت های معاندانه آمریکا و اسرائیل علیه ملت دیده می شود.

پربیننده ترین خبرها