اختلاف میان ترامپ و وزیر دادگستری آمریکا بالا گرفت

اختلاف میان ترامپ و وزیر دادگستری آمریکا بالا گرفت
جمعه 30 تير 1396 - 08:04

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که این روزها درگیر موضوع تحقیقات پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، با انتقاد از «جف سشنز» وزیر دادگستری دولتش گفت، اگر می دانست که سشنز خود را از این پرونده کنار می‌کشد، هیچ‌گاه او را به عنوان وزیر دادگستری انتخاب نمی‌کرد.

العالم ـ آمریکا

سشنز یکی از نخستین سناتورهایی بود که پیش از انتخابات ریاست جمهوری از ترامپ حمایت کرد و همین امر موجب شد که رئیس جمهوری آمریکا مسئولیت وزارت دادگستری را به وی پیشنهاد کند.
با این حال به نظر می‌رسد اختلاف‌ها میان ترامپ و این عضو دولت در هفته‌های گذشته بالا گرفته است.
این اختلاف از آنجا آغاز شد که سشنز اسفند ماه گذشته در سنای آمریکا مدعی شد که در جریان رقابت‌های انتخاباتی، هیچ دیداری با مقام‌های روسی نداشته است.
بعدها رسانه‌ها به نقل از مقام‌های امنیتی فاش کردند که وی دستکم دوبار میزبان «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا بوده است. این رسوایی، ضربه سختی به دولت ترامپ آن هم پس از استعفای «مایکل فلین» مشاور ارشد وی به اتهامی مشابه بود.
ترامپ در گفت و گو با نیویورک تایمز در این خصوص گفت: جف سشنز پاسخ‌های بدی (به سناتورها) داد. سئوال‌ها ساده بود اما پاسخ‌های او نه.
رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که اگر می دانست سشنز در ادامه و تحت فشار افکار عمومی، خود را از پرونده مرتبط با روسیه کنار می‌کشد، هیچ گاه او را به عنوان وزیر دادگستری انتخاب نمی‌کرد.
سشنز اما روز پنجشنبه به رسانه‌ها گفت که با وجود نارضایتی رئیس جمهوری، قصد استعفا ندارد.
وی اخیرا در اقدام دیگری که به نظر می‌رسد برخلاف خواست ترامپ بوده، «رابرت مولر» رئیس سابق اف.بی.آی را به عنوان دادستان ویژه رسیدگی به پرونده روسیه تعیین کرد.
رسانه‌ها چندی بعد خبر دادند که رئیس جمهوری آمریکا شخصا موضوع تحقیقات این پرونده شده است.
دونالد ترامپ از زمانی که سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفت و نهادهای امنیتی آمریکا این حمله را به روس‌ها نسبت دادند، متهم به روابط پنهانی با مسکو شد.
بسیاری از رسانه‌ها پرونده ارتباط احتمالی ترامپ با روسیه را در کنار بزرگترین رسوایی‌های تاریخ آمریکا از جمله ماجرای واترگیت و رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» چهل و دومین رئیس جمهوری این کشور قرار می‌دهند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها