پیشروی چشمگیر ارتش سوریه و حزب الله در مرز لبنان

پیشروی چشمگیر ارتش سوریه و حزب الله در مرز لبنان
جمعه 30 تير 1396 - 11:47

ستاد اطلاع رسانی حزب الله لبنان اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه و حزب الله در جبهه های نبرد در منطقه قلمون در مرز لبنان و سوریه به پیشروی چشمگیر و قابل ملاحظه ای دست یافته اند.

العالم - لبنان

ستاد اطلاع رسانی جنگ حزب الله لبنان از "پیشروی چشمگیر" جبهه های جرود فلیطه در غرب منطقه قلمون و مواضع تروریست ها در جنوب شرقی ارتفاعات عرسال خبر داد.

ارتش سوریه و نیروهای حزب الله تپه البرکان در جرود فلیطه را به کنترل خود در آورده و شماری از عناصر جبهه تروریستی النصره را کشته و زخمی کردند.

در همین حال، ستاد اطلاع رسانی جنگ حزب الله اعلام کرد: در نبرد با عناصر مسلح جبهه النصره شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

فرماندهی عملیات حزب الله از آغاز عملیات نظامی برای پاکسازی ارتفاعات عرسال و قلمون از عناصر مسلح تروریست خبر داد و گفت: این عملیات مدت زمان مشخصی ندارد و براساس مراحل تدوین شده به پیش می رود.

آغاز عملیات با اقدام ارتش سوریه و مبارزان حزب الله در گلوله باران موشکی و توپخانه ای محل های تجمع و استقرار عناصر مسلح در ارتفاعات "الضليل"،"تلة الكرة" و"تلة العلم" در ارتفاعات فلیطه همراه بود.

مبارزان مقاومت با موشک و توپخانه محل های تجمع و استقرار و استحکامات جبهه النصره را در "ضهر الهوى"،  "القنزح"، ارتفاعات "عقاب"، دشت "الخيل" و"شعبة النحلة" در ارتفاعات عرسال لبنان هدف قرار دادند.

حمله از دو محور در چند مسیر آغاز شد. اولین محور از شهرک فلیطه سوریه به سمت مواضع جبهه النصره در ارتفاعات فلیطه در غرب منطقه قلمون بود. دومین محور نیز از جرود سلسله شرقی لبنان در جنوب عرسال به سمت ارتفاعات و استحکامات تروریست های جبهه النصره در شمال و شرق جرد عرسال بود.

6

پربیننده ترین خبرها