عباس برای توقف بی حرمتی صهیونیست ها به قدس به آمریکا متوسل شد

عباس برای توقف بی حرمتی صهیونیست ها به قدس به آمریکا متوسل شد
جمعه 30 تير 1396 - 23:01

محمود عباس رییس تشکیلات فلسطین، از واشنگتن مداخله فوری برای توقف نقض حقوق مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

خبرگزاری فلسطین گزارش داد که محمود عباس این مطلب را در تماس تلفنی با گارید کوشنر مشاور ارشد رییس جمهوری آمریکا و فرستاده وی به خاورمیانه بیان کرد.

وی، در این گفت وگو از حکومت آمریکا و دونالد ترامپ رییس جمهوری آن مداخله فوری برای وادار ساختن رژیم صهیونیستی به عدول از اقدام هایش در مسجدالاقصی به ویژه برچیدن گیت های هوشمند را درخواست نمود.  

محمود عباس گفت که وضع بسیار خطرناک است و اگر اسراییل از تدابیرش در قدس به ویژه مسجد الاقصی و گیت های آن عدول نکند، اوضاع از کنترل خارج می شود، که به همین دلیل حکومت اسراییل، مسئول پیامدهای آتی اقداماتش در قدس است.

وی این سخنان را پس از تصمیم کابینه کوچک صهیونیستی پیرامون ابقای گیت های هوشمند بیان کرد.  

همچنین اسراییل کاتس وزیر حمل و نقل صهیونیستی و سخنگوی حکومت آن گفت که هیات وزیران تصمیم به ادامه تدابیری اتخاذ نموده که از یک هفته پیش پس از حادثه ای وضع شده است که به کشته شدن دو افسر صهیونیست و سه فلسطینی در بخش قدیمی قدس انجامیده است.

وی افزود که جبل الهیکل در دست ماست و راه حلی میانه درباره حاکمیت بر آن وجود دارد، اسراییل مسئول حفظ قانون و نظم در این منطقه است.  

کاتس تصریح کرد هیات وزیران تدابیری اتخاذ نموده که پس از حوادث بخش قدیمی و مسجد الاقصی آغاز شد و استفاده از گیت های هوشمند جهت کشف فلز یکی از آنهاست، به همین دلیل پلیس اسراییل، مسئول اجرای این تصمیم است.

206 

پربیننده ترین خبرها