اهمیت راهبردی شهر عرسال لبنان

اهمیت راهبردی شهر عرسال لبنان
شنبه 31 تير 1396 - 04:12

شهر عرسال لبنان از اهمیت ویژه ای برای طرف های شرکت کننده در درگیری های دامنه های عرسال برخوردار است.

العالم – لبنان

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم اهمیت راهبردی شهر عرسال، به طور خاص در موقعیت ژئو جغرافیایی آن ارزیابی می شود زیرا منطقه ای کوهستانی است که در موازات مرزهای سوریه قرار دارد.

کوه های عرسال، غارها و مخفیگاه هایی دارند که عناصر مسلح می توانند در آن ها مخفی شوند و به همین دلیل پیروزی در نبرد عرسال برای طرف های درگیری از اهمیت زیادی برخوردار است.

رزمندگان حزب الله این نبرد را جنگی سرنوشت ساز می دانند زیرا عرسال از شهرک های استان بعلبک است که حزب الله در آن حضور دارد.

ارتش سوریه نیز نبرد عرسال را بسیار مهم می داند زیرا در صورت یکسره کردن آن می تواند جلو امدادرسانی به جبهه النصره را بگیرد.

اما طرف سوم نبرد که ارتش لبنان است بر عدم مشارکت در عملیات نظامی تاکید کرده و گفته است فقط به حمایت از شهروندان و جلوگیری از نفوذ تروریست ها به داخل لبنان خواهد پرداخت.

جبهه النصره در عرسال و دامنه های آن پناه گرفته و این منطقه را به پایگاهی برای حمله به داخل سوریه و نیز تهدید حزب الله تبدیل کرده است.

تروریست های داعش نیز در این منطقه حضور دارند و از عملیات نظامی خود در سوریه از طریق قاچاق اسلحه و نفر به آن سوی مرزها پشتیبانی لجستیکی به عمل می آورند.

202

پربیننده ترین خبرها