سید حسن نصرالله:

انقلاب اسلامی ایران از عوامل آزادی قدس است

 انقلاب اسلامی ایران از عوامل آزادی قدس است
يکشنبه 14 اسفند 1390 - 09:14

دبيرکل حزب الله لبنان پيروزي انقلاب اسلامي ايران را از عوامل آزادي قدس دانست و تأکيد کرد گزينه مقاومت تنها راه آزادي قدس است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سید حسن نصرالله در کنفرانس "قدس پایتخت فلسطین، اعراب و مسلمانان" اظهار داشت: برای آزادی قدس هیچ گزینه ای غیر از مقاومت وجود ندارد، و تحولات بزرگ دنیا این احساس را ایجاد می کند که ما به آزاد سازی قدس بیش از هر زمان دیگری نزدیک هستیم.

سید حسن نصرالله در این مراسم که به صورت زنده از شبکه خبری العالم پخش شد، تأکید کرد: قدس سرزمین مقدسی است و همه ادیان درباره این موضوع بایکدیگر اتفاق نظر دارند؛ این سرزمین مجموعه ای از مقدسات مسلمانان، و مسیحیان از مسجد الاقصی تا کلیسای القیامه است.

وی افزود: قدس ده ها سال است که تحت اشغال قرار دارد، و بعنوان پایتخت رژیم ساختگی اسرائیل اعلام شد، و پیشنهادی در خصوص اعلام این شهر بعنوان پایتخت ملت یهود وجود دارد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: قدس در معرض یهودی سازی و اهانت از سوی شهرک نشینان قرار دارد، و ساکنان اصلی آن تبعید می شوند تا این شهر یک رنگ شود.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: ما در قدس در برابر رویدادی بی سابقه قرار داریم؛ همه ما به روز قیامت اعتقاد داریم و در روز آخرت درباره آنچه که برای قدس انجام دادیم مورد بازخواست قرار خواهیم گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما پس از سال 1967 و از دست رفتن قدس به سن تکلیف رسیدیم؛ ولی مسئولیت اشغال این شهر را نمی پذیریم .. ولی در مقابل بقای آن تحت اشغال احساس مسئولیت می کنیم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و مقابله با یهودی سازی قدس، از طریق یک برنامه بررسی شده امکان پذیر است، و ما در این راه نیازمند جدیت در کار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: گزینه مذاکره برای بازستاندن قدس واقعی نیست، و مذاکره هیچگاه نمی تواند مسأله قدس را حل کند زیرا اسرائیل قدس را پایتخت ابدی خود می داند، و علاوه بر آن پایبندی غرب به اسرائیل و همانطور که اوباما چندروز قبل اعلام کرد "پایبندی مقدس به امنیت اسرائیل" مانعی در برابر این مسأله است.

سید حسن نصرالله گفت: هیچکدام از دوستان آمریکا در خصوص این اظهارات اوباما از خود واکنش نشان ندادند.

 

سید حسن نصرالله با تأکید بر گزینه مقاومت بعنوان تنها راه پیروزی و آزاد سازی قدس گفت: باقی ماندن مسأله فلسطین با وجود همه جنایتها، درنتیجه پایداری و مقاومت ملت فلسطین طی سالهای گذشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سقوط شاه و پیروزی انقلاب اسلامی ایران که حامی مطلق مسأله فلسطین است،  اعلام آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی (ره) بعنوان روز جهانی قدس، و دستاوردهای مقاومت لبنان و فلسطین و عراق، و تحولات بزرگ مصر و عراق، همگی می تواند نقش مهمی در این مبارزه داشته باشد.

وی افزود: همه این عوامل بیانگر است که آزادی قدس نزدیک است.

سید حسن نصرالله گفت: کمرنگ شدن نقش آمریکا، ضعف رژیم صهیونیستی، شکست فرایند سازش و عادی سازی روابط، و آمادگی امت برای ادامه راه مقاومت، ثابت می کند که آزاد سازی قدس نزدیکتر شده است.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: 40 سال گذشت و از دل مشکلات و چالشهای بزرگ نسلهای جدیدی متولد شده اند که ایمان دارند جهاد دری از درهای بهشت است .. از نشانه های آغاز این دوره آزادی جنوب لبنان و غزه و پیروزی مقاومت در جنگ تموز و غزه است .. همه این نشانه ها بیانگر آن است که وارد زمان پیروزی‌ها شده‌ایم و دوران شکستها تمام شده است.





دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها