سرنوشت مبهم هزاران عربستانی در زندان

سرنوشت مبهم هزاران عربستانی در زندان
يکشنبه 14 اسفند 1390 - 12:34

جمعيت حقوق مدني و سياسي عربستان اعلام کرد، 4400 نفر در عربستان در بازداشت به سر مي برند که وضعيت و سرنوشت آنها هنوز مشخص نيست.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارش این جمعیت غیررسمی حاکی است که مجموع بازداشت شدگان در عربستان 4396 نفر است که پرونده 240 نفر از آنها در جریان تحقیقات قرار دارد و 1137 نفر هم در انتظار ارایه پرونده هایشان به دادستانی کل هستند .. پرونده 1450 نفر نیز در دادستانی کل در حال بررسی است.

در این میان پرونده 827 نفر از بازداشت شدگان به دادگاه بدوی رفته، و برای 742 نفر حکم هایی صادر شده و حکم 473 نفر هم به دادگاه استیناف ارجاع داده شده، و با درخواست استیناف 269 نفر از آنها مخالفت شده است.

این گزارش پس از بازدیدهای هیأتی از جمعیت حقوق مدنی و سیاسی از زندانهای مناطق مختلف و دیدار با کارکنان، زندانیان و بازداشت شدگان منتشر شده است.

جمعیت حقوق مدنی و سیاسی در عربستان (حسم) در سال 2009 با همکاری 11 فعال حقوقی و دانشگاهی تأسیس شد.

این جمعیت در گزارشهای قبلی خود از بازداشت بدون محاکمه ده‌ها هزار نفر در زندانهای عربستان به دلایل و اتهامات سیاسی خبر داده بود.

 

در عربستان سعودی هر فعالیت اعتراض‌آمیز از جمله تظاهرات، تجمع، و ابراز عقیده جرم به شمار می آید. و نیروهای امنیتی سعودی به شدت با هرگونه اعتراض حتی علیه شرایط اجتماعی و اقتصادی، برخورد می کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها