40 تروریست در مصر کشته شدند

40 تروریست در مصر کشته شدند
سه شنبه 3 مرداد 1396 - 16:09

نیروهای مسلح مصر روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد در حمله ارتش به مخفیگاه عناصر شبه نظامی در استان سینای شمالی، 40 تروریست کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از قاهره، تامر الرفاعی، سخنگوی نیروهای مسلح مصر در این بیانیه تاکید کرد : نیروهای ارتش مصر در حملات زمینی و هوایی خود در شهرهای العریش، رفح و شیخ زوید، 40 تن از عناصر شبه نظامی بسیار خطرناک را  از  پای درآوردند.
وی همچنین خاطرنشان کرد : در این عملیات ها، پنج تن از شبه نظامیان مظنون نیز بازداشت شدند.
از زمانی که ارتش مصر محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین این کشور را در سال 2013 میلادی از کار برکنار کرد تاکنون صدها تن از نیروهای پلیس و پرسنل ارتش کشته شدند، مصر در حال مبارزه با موجی از فعالیت های ضد امنیتی است که اغلب در شبه جزیره سینا به وقوع می پیوندد.
در بیانیه ارتش مصر آمده است : در این عملیات، 20 دستگاه انواع خودرو، چهار موتورسیکلت و چهار وسیله نقلیه بمب گذاری شده که برای حمله به مراکز امنیتی آماده شده بود، به کلی منهدم شد.
ارتش مصر همچنین اعلام کرد در این عملیات ها، مقادیر زیادی مواد منفجره، اسلحه، بمب و برخی از اسناد مربوط به عناصر شبه نظامی کشف و ضبط شد و 52 پناهگاه شبه نظامیان که برای مخفی کردن وسایل امدادی و ارتباطی مورد استفاده قرار می گرفت، به کلی ویران شد.
از زمانی که در سال 2013 میلادی ارتش مصر عملیات گسترده نظامی را به منظور نابودی عناصر افراطی در صحرای سینا آغاز کرد، تاکنون صدها تن از شبه نظامیان وابسته به گروه تکفیری-صهیونیستی داعش در این منطقه کشه شدند.
روز دوشنبه نیز ارتش مصر یک حمله تروریستی به یک پست بازرسی پلیس در استان سینای شمالی را که بر اثر آن دست کم هفت تن از غیرنظامیان کشته شدند، کشف و خنثی کرد .
ارتش مصر در بیانیه  ای اعلام کرد بر اثر این حمله که توسط نیروهای امنیتی این کشور کشف و خنثی شد، حدود 50 تا 60 غیر نظامی و پرسنل ارتش کشته شدند و یک واحد گشتی ارتش نیز توانست یک خودروی بمب گذاری شده را پیش از هدف قرار دادن یک پست بازرسی در استان العریش جنوبی متوقف کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها