سکوت نخست وزیر لبنان در مقابل تهمت های ترامپ به حزب الله

سکوت نخست وزیر لبنان در مقابل تهمت های ترامپ به حزب الله
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 03:24

سعد حریری نخست وزیر لبنان که در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا، تهمت های ترامپ علیه حزب الله لبنان را شنید، هیچ واکنشی در این زمینه نداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، حریری نخست وزیر دولتی است که دو  وزیر حزب الله را در کابینه خود جای داده و به طرز معناداری تهمت های ترامپ را در شرایطی بی پاسخ گذاشت که حزب الله در روزهای گذشته به یکی از بزرگترین عملیات در منطقه تحت کنترل جبهه النصره در عرسال  لبنان دست زده و تاکنون خسارت های گسترده ای به تروریست ها وارد کرده است.

در عملیات حزب الله که پنجمین روز خود را پشت سر گذاشته است، کیلومترها از مناطق و ارتفاعات تحت سلطه تروریست ها درشرق لبنان و در مناطق مرزی لبنان با سوریه که طی سه سال گذشته در کنترل گروههای تروریستی مانند داعش و جبهه النصره بوده آزاد شده است.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با «سعد حریری» نخست وزیر لبنان مدعی شد جنبش «حزب‌الله» تهدیدی برای لبنان و تمام خاورمیانه است.

ترامپ ادعا کرد: حزب الله لبنان موجب وخامت بحران انسانی در سوریه است.  حزب‌الله با حمایت ایران، تراژدی انسانی در لبنان را وخامت می‌بخشد.

در خصوص تحریم های جدید آمریکا علیه حزب الله لبنان نیز ترامپ گفت که طی 24 ساعت آینده نظر نهایی خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد.

کنگره آمریکا در سال 2015 تحریم هایی را علیه حزب الله که از نظر آن کشور جزو گروه های تروریستی است، تصویب کرد

در دور جدید تلاش ها، نمایندگان کنگره قصد دارند افراد و گروه های همپیمان حزب الله را نیز در لیست تحریم های خود قرار دهند.

درهمین حال سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان قرار است امروز(چهارشنبه) سخنرانی کند که جریان آن از شبکه های ماهواره ای پخش شود. 

انتظار می رود دبیرکل حزب الله علاوه بر موضوع عملیات موفقیت آمیز علیه تروریست ها در عرسال، درباره اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه حزب الله نیز مطالبی بیان کند. 

پربیننده ترین خبرها