تانک آمریکایی عربستان نیز حریف موشک های یمن نشد

تانک آمریکایی عربستان نیز حریف موشک های یمن نشد
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 10:46

یمنی ها، یک تانک آمریکایی عربستان را در آن سوی مرزهای دو کشور، برای همیشه متوقف کردند.

العالم - یمن 

 

یک منبع نظامی در وزارت دفاع یمن، اعلام کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، یک عراده تانک "آبرامز" ارتش عربستان را به آتش کشیدند.

 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نیروهای یمنی، این تانک را در منطقۀ الخشل که در اراضی عربستان و در استان جیزان واقع شده است، با موشک هدایت شونده هدف قرار دادند.

 

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی همچنین در مسیر عبور یک زره پوش نظامی سعودی در مقابل گذرگاه الخضراء کمین کردند و توانستند با یک بمب، آن را منفجر کنند. تمام نظامیان سعودی که در این زره پوش بودند، کشته شدند.

 

واحد توپخانۀ ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز محل استقرار نظامیان سعودی در پشت گذرگاه الخضراء را گلوله باران کرد.

 

از سوی دیگر عناصر وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن، سعی کردند دشت مخدره در منطقۀ صرواح را که در استان مأرب واقع شده است، را اشغال کنند، اما حملۀ آن ها با ضدحملۀ نیروهای ارتش و کمیته های یمن مواجه شد و به شکست انجامید.

 

در مقابل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، به دشت الهیجه در منطقه المتون که در استان الجوف واقع شده است، حمله کردند و پس از درگیری شدید با عناصر وابسته به عبدربه منصور هادی، 8 تن از آنان را کشته و دو پایگاه نظامی را آزاد کرده، تحت کنترل خود در آوردند.

 

پربیننده ترین خبرها