میزبانی ایران از 84 کشور در المپیاد جهانی کامپیوتر 2017

میزبانی ایران از 84 کشور در المپیاد جهانی کامپیوتر 2017
چهارشنبه 4 مرداد 1396 - 14:54

مدیر اجرایی بیست و نهمین دوره مسابقات المپیاد جهانی کامپیوتر از حضور تیم های دانش آموزی برگزیده 84 کشور از ششم تا سیزدهم مردادماه در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار شاهد حضور فلسطین در این رقابتها هستیم.

العالم-ایران

 حمیدرضا عظمتی روز چهارشنبه در نشست خبری بیست و نهمین المپیاد جهانی کامپیوتر پیش بینی کرد حدود 320 نفر از دانش آموزان مقطع دوم و سوم دبیرستان در این المپیاد شرکت کنند.
وی افزود: مراسم افتتاحیه این المپیاد روز جمعه، هفتم مرداد در برج میلاد و اختتامیه سیزدهم مرداد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود. 
رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی یادآور شد: ایران از چهارسال قبل پیشنهاد برگزاری این مسابقات را به کمیته اجرایی المپیاد جهانی ارائه کرده بود که با توجه به شرایط اعلامی از سوی مسئولان این مسابقات، با پیشنهاد ایران برای برگزاری این دوره موافقت شد.
مدیر اجرایی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 از این رویداد علمی به عنوان یک فرصت ویژه برای ایران یاد کرد و گفت: سال گذشته این مسابقات در کشور روسیه و با حضور نمایندگان 83 کشور برگزار شد و امسال برای اولین بار تیمی از فلسطین در این المپیاد حضور دارد. 
عظمتی ادامه داد: همه ساله با توجه به شرایط کمیته بین المللی، کشور میزبان انتخاب می شود و امسال نیز جمهوری اسلامی ایران با حضور اعضای کمیته های فنی، علمی و اجرایی المپیاد جهانی کامپیوتر در تهران و مشاهده مکان برگزاری مسابقه و آمادگی شرایط علمی و فنی و همچنین بودجه این دوره مسابقات، برای برگزاری این دوره از المپیاد انتخاب شد.
وی درباره چگونگی برگزاری این رقابتها توضیح داد: دانش آموزان در این مسابقات در یک اتاق و بدون دسترسی به هر گونه کتابی با توجه به مسائل ارائه شده که الگوریتم است در مدت پنج ساعت به حل مساله می پردازند و در پایان با توجه به امتیازات داده شده توسط داوران نفرات برتر انتخاب می شوند.
عظمتی گفت: در این مسابقات سن، مطرح نیست بلکه توان علمی دانش آموزان سنجیده می شود و دانش آموزان با توجه به داده ها در یک مسابقه برنامه نویسی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. 
مدیر اجرایی بیست و نهمین دوره مسابقات المپیاد جهانی کامپیوتر بیان داشت: در این دوره از مسابقات هر کشور، چهار نماینده در قالب یک تیم دارد و با توجه به برگزاری این دوره از مسابقات در فصل تابستان، طی هشت روزی که شرکت کنندگان در تهران حضور خواهند داشت برنامه های متنوعی برای آنان در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص روند برگزاری این المپیاد در ایران نیز افزود: حدود 10 هزار دانش آموز پایه دوم و سوم متوسطه دوم در مرحله اول که ارائه سوالات به صورت خلاقانه و بدون نیاز به کامپیوتر بود، شرکت کردند و در نهایت یک هزار نفر به مرحله دوم راه یافتند. 
رئیس دانشگاه شهید رجایی اظهار کرد: پس از رقابت در این مرحله در مرحله سوم که به برنامه نویسی اختصاص داشت 40 نفر در مدرسه تابستانی کامپیوتر شرکت کردند و در نهایت به دلیل میزبانی ایران از کشورمان دو تیم چهار نفره برای رقابت در مرحله بین المللی انتخاب شد. 

**ایران در سالهای 2013 تا 2015 رتبه ششم المپیاد جهانی کامپیوتر را کسب کرده است
به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس کمیته بین‌المللی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 نیز در این نشست اظهار داشت: کمیته فنی این المپیاد از حدود دو سال قبل با راه اندازی کمیته ای متشکل از ۵۰ نفر آغاز به کار کرد و در این مدت امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را برای هر چه بهتر برگزار شدن این المپیاد مطابق با استانداردهای جهانی فراهم کرده است. 
محمد علی آبام افزود: این کمیته سه سامانه آماده سازی سوال، ترجمه سوالات و پایش شبکه و کامپیوتر ها را راه اندازی کرده است تا ۳۲۰ کامپیوتر شرکت کنندگان و صد کامپیوتر داوران را از راه دور پایش کند. 
وی یادآور شد: ایران با حضور در این المپیاد در سال های مختلف توانست در سال ۲۰۱۲ رتبه هشتم و در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در بین حدود ۸۰ کشور رتبه ششم را از آن خود کند. 
رئیس کمیته بین‌المللی المپیاد جهانی کامپیوتر 2017 تصریح کرد: این دومین بار است که ایران میزبان المپیاد جهانی علمی است و پیش از این المپیاد نجوم و فیزیک را میزبانی کرده است. 
آبام افزود : در اولین دوره حضور ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر نمایندگان کشورمان توانستند با دریافت ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز در بین ۴۶ کشور در رتبه چهارم قرار گیرند.
اولین دوره مسابقات المپیاد کامپیوتر، سال 1989 در کشور بلغارستان برگزار شد و جمهوری اسلامی ایران بیست و نهمین کشور در جهان خواهد بود که امسال میزبانی این رویداد علمی را عهده دار شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها