سازمان ملل:

80 درصد کودکان یمن به کمک فوری نیاز دارند

80 درصد کودکان یمن به کمک فوری نیاز دارند
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 01:05

سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه اعلام کرد جنگ، گرسنگی و وبا باعث شده است 80 درصد از کودکان یمن نیاز شدید به کمک فوری داشته باشند.

العالمیمن

مدیران اجرایی سه آژانس سازمان ملل متحد در بیانیه مشترک خود در پی ماموریتی دو روزه اعلام کردند حدود 80 درصد از کودکان یمن نیاز به کمک فوری دارند.

این بیانیه می افزاید: « حدود دو میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه حاد رنج می برند که آنان را در معرض ابتلا به وبا قرار داده است و این بیماری نیز باعث افزایش سوء تغذیه می شود».

یمن با بدترین نوع شیوع وبا در جهان در میان بزرگ ترین بحران انسانی جهان روبروست و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تعداد مبتلایان به حدود 600 هزار نفر برسد.

مدیران سازمان بهداشت جهانی، برنامه جهانی غذا و یونیسف از تمام مناطق تحت سیطره نیروهای متجاوز سعودی و نیز مناطق تحت کنترل ارتش و کمیته های مردمی یمن بازدید و اعلام کردند در این بازدیدها با کودکانی روبرو شده اند که حتی قدرت تنفس نداشته اند.

زیرساخت های حیاتی یمن به کلی ویران شده است و کشورهای کمک کننده در کنفرانس بین المللی که در سال جاری برگزار گردید متعهد شدند 2.1 میلیارد دلار کمک کنند اما تا کنون فقط یک سوم این مبلغ جمع شده است.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها