پسر قذافی عهده دار مسئولیت سیاسی در لیبی می شود؟

پسر قذافی عهده دار مسئولیت سیاسی در لیبی می شود؟
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 23:52

فرمانده کل ارتش لیبی تأکید کرد سیف الاسلام قذافی آزاد شده و در جایی امن قرار دارد و اگر بخواهد می تواند مسئولیتی سیاسی بر عهده بگیرد.

العالم لیبی

روزنامه الحیات چاپ لندن امروز پنجشنبه به نقل از خلیفه حفتر نوشت: «سیف الاسلام یک شهروند عادی لیبی است و با آن که او را ندیده ام ولی فعالیت هایش را از زمان آزادی دنبال می کنم. او در مکانی معین است و سندی علیه او نداریم بلکه بر عکس اگر خواستار مسئولیت سیاسی باشد از حضورش استقبال می کنیم».

وی درباره چگونگی تعامل با اخوان المسلمین نیز گفت که با عناصر میانه رو مشکلی ندارد اما افراط گرایانِ این گروه مسلمان نیستند بلکه خشونت طلب و مخالف ملی گرایی هستند و طرح عقیدتی بزرگی را دنبال می کنند که قابل پذیرش نیست.

فرمانده ارتش لیبی درباره توافقنامه ای که با فائز السراج، رئیس حکومت وفاق ملی در پاریس امضا کرده است گفت: «مهمترین تاثیر این توافقنامه، یکپارچه سازی ارتش است که از سه سال قبل هزاران سرباز و افسر از دانشکده نظامی آن فارغ التحصیل شده اند».

حفتر این خبر را که السراج به او پیشنهاد ریاست جمهوری داده باشد رد کرد و گفت که نه خودش و نه السراج به این موضوع فکر نمی کنند بلکه همه هدفشان تبدیل لیبی از یک کشور شکست خورده به کشوری واقعی است که در جهان به رسمیت شناخته می شود.

202

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها