انتقاد پوتین از گستاخی بی حد و پایان آمریکا

انتقاد پوتین از گستاخی بی حد و پایان آمریکا
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 22:46

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با انتقاد از تصویب طرح جدید تحریم این کشور در مجلس نمایندگان آمریکا، سیاست تحریمی این کشور را گستاخی بی حد و پایان خواند.

العالم ـ اروپا

مجلس نمایندگان آمریکا عصر سه شنبه طرح تحریم های ایران، روسیه و کره شمالی را با 419 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رساند.
رئیس جمهوری روسیه، این تحریم ها را تلاش آمریکا برای استفاده از امتیازات ژئوپلیتیکی خود در رقابت به منظور تامین منافع اقتصادی به حساب متحدان این کشور خواند.
پوتین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'سائولی نینستیو' رئیس جمهوری فنلاند، تحریم های آمریکا را اقدامات با پیامدهای سنگین و بطور خاص بی شرمانه توصیف کرد.
روزنامه روسی کامرسانت روز پنجشنبه در بخش اخبار آنلاین پایگاه اینترنتی خود به نقل از پوتین نوشت: کاربرد فرامرزی قوانین آمریکا، قوانین بین المللی را مخدوش و تخریب می کند. این شیوه غیرقابل قبول است و روسیه با چنین وضعیتی موافق نیست.
رئیس جمهوری روسیه گفت: چگونگی واکنش کشورهای جهان به این اقدامات آمریکا، به درجه و سطح استقلال این کشورها و آمادگی آنها برای دفاع از منافع ملی خود بستگی دارد.
وی افزود: روسیه در شرایط کنونی بسیار محتاطانه و صبورانه رفتار می کند اما زمانی می رسد که مجبور به پاسخ خواهیم بود. تحمل گستاخی بی حد و پایان در مورد کشور خود را ناممکن می دانیم.
پوتین تصریح کرد: تصمیم برای دادن پاسخ به تحریم های آمریکا فقط پس از تصویب قطعی قانون مربوطه در این کشور گرفته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد که فعلا شکل قطعی قانون تحریم روسیه در امریکا وجود ندارد و به همین دلیل مسکو نیز در شرایط کنونی موضع قطعی خود را در این مورد اعلام نمی کند.
رئیس جمهوری روسیه ضمن تاکید بر دادن پاسخ متقابل کشورش به تحریم های آمریکا گفت که در نهایت دو طرف می بایست به همکاری و توافق با یکدیگر دست بیابند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها