رئیس جمهوری چچن برای دفاع از مسجدالاقصی اعلام آمادگی کرد

رئیس جمهوری چچن برای دفاع از مسجدالاقصی اعلام آمادگی کرد
پنج‌شنبه 5 مرداد 1396 - 22:53

رئیس جمهوری چچن برای ترک مقام خود و دفاع و محافظت از مسجدالاقصی - قبله گاه اول مسلمانان جهان - اعلام آمادگی و علاقه مندی کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

رمضان قدیروف روز پنجشنبه در شبکه اینستاگرام نوشت که آماده است از مقام رئیس جمهوری چچن کناره گیری و در تشکیلات دست اندرکار تامین امنیت مسجدالاقصی شروع به خدمت کند.
وی افزود: علاقه مندم که بقیه زندگی خود را وقف محافظت داوطلبانه از مسجدالاقصی کنم.
رئیس جمهوری چچن پیشنهاد کرد که مدیریت مسجدالاقصی بطور کامل به اردن واگذار شود تا از وقوع هرگونه مناقشه پیرامون این مکان جلوگیری شود.
به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، رمضان قدیروف با انتقاد از اقدام ماموران رژیم صهیونیستی در قراردادن گیت های الکترونیکی ویژه کشف بمب در مسجدالاقصی گفت که نمی بایست این اقدام را انجام می دادند و برچیدن این دستگاه ها گام درستی است.
وی افزود: برای اینکه در اینده این گونه اقدامات تکرار نشود باید توافق نامه ای تحت کنترل بین المللی امضا کرد تا امکان هرگونه حاکمیت اسراییلی بر اماکن مقدس اسلامی از بین برود.
تنش ها در فلسطین اشغالی از روز جمعه 23 تیرماه براثر درگیری میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی و در پی آن بستن درهای مسجدالاقصی به دستور 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدت گرفته است.
اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در بستن درهای مسجد الاقصی و نصب درهای الکترونیکی بر دروازه های آن،‌ خشم مسلمانان را برانگیخت.
به گزارش رسانه ها، رژیم صهیونیستی تحت فشار افکارعمومی جهانی این درهای الکترونیکی و نرده ها را در مسجدالاقصی برچید.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها