لاریجانی: "نقض برجام" توسط آمریکا روشن است/ تحریم‌ها در تعارض با بندهای مختلف برجام

لاریجانی:
سه شنبه 10 مرداد 1396 - 15:47

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تصویب طرح مقابله با اقدامات آمریکا در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این کمیسیون در حال بررسی جزئیات بیشتر این طرح است و اگر اقدامات در کمیسیون نهایی شود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در صحن علنی موردبررسی قرار می‌گیرد.

العالم - ایران

علی لاریجانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه هیئت نظارت بر برجام اظهار داشت: چگونگی و میزان تحریم‌ها در کنار نقض‌‌های برجام مورد بحث‌های مفصلی در این جلسه قرار گرفت و مشخص شد که تحریم‌ها در تعارض با بندهای مختلف برجام است.

وی بابیان اینکه باید علاوه بر شکایت به کمیسیون‌های مربوطه اقدامات دیپلماتیک را نیز انجام داد، افزود: در این راستا اطلاعیه‌ای که از سوی کمیسیون مربوطه صادر شد، بیانگر این بوده که تخلفات آمریکایی‌ها در موضوع برجام به‌وضوح دیده می‌شود و در جلسه بعدی در سطح وزرا این اقدام آنان موردبررسی قرار می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تصویب طرح مقابله با اقدامات آمریکا در کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: این کمیسیون در حال بررسی جزئیات بیشتر این طرح است و بنده به آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی تأکیدات لازم را داشته‌ام و در این راستا جلسه فوق‌العاده‌ای برگزارشده که اگر اقدامات در کمیسیون نهایی شود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در صحن علنی موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به جزئیات جلسه نظارت بر برجام ابراز کرد: در این جلسه درباره 16 مورد تصمیماتی اتخاذ شد که برخی از آن‌ها مرتبط با اقدامات دیپلماتیک است و برخی دیگر نیز باید توسط سازمان انرژی اتمی، وزارت خارجه و سایر دستگاه انجام پذیرد.

لاریجانی بابیان اینکه مقررشده رئیس‌جمهور تک‌تک موارد مطرح‌شده در جلسه نظارت بر برجام را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند، گفت: نقض برجام توسط آمریکایی‌ها در هیئت نظارت با توجه به مستندات از نظر ما روشن است. هیچ تردیدی نیست که آمریکایی‌ها به‌دنبال ایجاد مانع در توافق هسته‌ای هستند و شاید به‌دنبال آن هستند که با فضاسازی مانع سرمایه‌گذاری در ایران شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا برای عدم سرمایه‌گذاری در ایران یادآور شد: این‌گونه سخنان ترامپ در اجلاس G20 خلاف بوده و فضاسازی بر‌اساس برجام "خلاف" است که ایران باید با قاطعیت و درایت به‌نحوی عمل کند و مانع دستیابی آمریکایی به هدفشان شود.

وی با توصیه به رسانه‌ها برای عدم قرار گرفتن در فضاسازی آمریکایی‌ها، اظهار داشت: در شرایطی که کشورهای زیادی به آمریکا به خاطر رفتارشان خرده گرفته‌اند مشخص است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند به‌تنهایی چنین کارهایی انجام دهند و بعد از مصوبه اخیر آنان روس‌ها، چینی‌ها، فرانسوی‌ها و دیگران به اقدامات آنان خرده گرفته‌اند. انشالله اقدامات 16 گانه‌ای که در هیئت نظارت بر برجام مصوب شده به‌سرعت انجام شود تا پاسخ محکم‌تری به اقدامات آمریکایی داده شود.

پربیننده ترین خبرها