هشدار عربستان به اتباع خود در لندن در پی افزایش حملات اسیدپاشی

هشدار عربستان به اتباع خود در لندن در پی افزایش حملات اسیدپاشی
چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 23:12

سفارت عربستان سعودی در لندن امروز چهارشنبه، درباره افزایش حملات با مواد شیمیایی سوزان (اسید) به هدف سرقت در نزدیکی مکان های گردشگری در لندن هشدار داد.

العالمعربستان سعودی

روسیاالیوم به نقل از سفارت عربستان در لندن گزارش داد: با توجه به مشاهدات اخیر نمایندگی دیپلماتیک مبنی بر افزایش حملات اسیدپاشی از سوی گروهی از سارقان حرفه ای، که با انگیزه سرقت در نزدیکی مکان های گردشگری در لندن حضور می یابند، به شهروندان و گردشگران عربستانی درباره حضور در این اماکن و همچنین رفت و آمد در کوچه ها و مکان های تاریک هشدار می دهیم.  

سفارت عربستان همچنین از اتباع خود خواست که اشیاء گرانقیمت خود را در معرض دید قرارندهند و درصورت هرگونه سرقت یا حمله، بطور مستقیم  پلیس و سفارت را در جریان آن قرار دهند.

در همین حال، پلیس انگلیس به دنبال دو دوچرخه سواری است که در نزدیکی فروشگاه مشهور "هارودز" درلندن، به قصد سرقت با حمله به یک مرد، به سویش اسیدپاشیدند.

به گفته شاهدان، این اسیدپاشی زمانی رخ داد که سارقان تلاش کردند ساعت گرانبهای این مرد را که به مچش بسته بود، بدزدند.

تعداد موارد اسیدپاشی در لندن طی سال 2016 نسبت به یک سال قبل از آن 74 درصد افزایش داشته است. این رقم در سال 2015، 261 مورد و در سال 2016، 454 مورد گزارش شده است. در 80 درصد موارد زنان هدف این حملات بوده‌اند.

221

 

پربیننده ترین خبرها