در دیدار با رییس مجلس ملی تانزانیا؛

روحانی: اراده دولت توسعه روابط با کشورهای آفریقا است

روحانی: اراده دولت توسعه روابط با کشورهای آفریقا است
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 22:09

رییس‌جمهور در دیدار رییس مجلس ملی تانزانیا خاطرنشان کرد، اراده دولت دوازدهم توسعه روابط با کشورهای دوست در سراسر جهان به ویژه در قاره آفریقا است.

العالم ـ ایران

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در دیدار جاب یوستینر اندوگایی گفت:‌ گسترش روابط با کشورهای قاره آفریقا از جمله تانزانیا و زنگبار برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است و این سفر نشان از اراده سیاسی طرفین در این راستا است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ایران، هیچگاه برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای دوست توجهی به خواسته‌‌های  قدرت‌های مداخله‌گر نداشته و نخواهد داشت، اظهار داشت: امروز دیگر دوران مداخله در کشورهای مستقل و اعمال اینگونه سیاست‌ها در جهان به پایان رسیده و نمی‌توان اینگونه خواسته‌‌‌ها را بر ملت‌ها تحمیل کرد.

جاب یوستینر اندوگایی، رییس مجلس ملی تانزانیا نیز که به منظور  شرکت در تحلیف رئیس جمهوری به ایران سفر کرده است، در این دیدار با تقدیر از دعوت و میهمان‌نوازی شایسته جمهوری اسلامی ایران و تبریک انتخاب مجدد حسن روحانی به عنوان رییس جمهور کشورمان تصریح کرد: حضور پرشور مردم ایران در انتخابات نشان از بالا بودن سطح دمکراسی در ایران است. 

رییس مجلس ملی تانزانیا همچنین خواستار توسعه روابط و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف، میان دو کشور شد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها