ضرورت رسیدگی به پرونده بحرین در بغداد

ضرورت رسیدگی به پرونده بحرین در  بغداد
چهارشنبه 17 اسفند 1390 - 10:26

بغداد(العالم) ـ فعال سياسي بحريني از نوري مالكي نخست وزير عراق خواست پرونده بحرين را در برنامه نشست آتي اتحاديه عرب در عراق قرار دهد.

يوسف حوري در گفت وگو با شبكه خبري العالم، با انتقاد از مواضع بين المللي و عربي در قبال رژيم سركوبگر بحرين گفت: بحرينی ها عرب و مسلمان هستند و نبايد در اين نشست مورد بي مهری و  بی توجهي قرار گيرند.

نشست سران اتحاديه عرب قرار است ۲۹ مارس (دهم فروردين 91) در بغداد برگزار شود. 

حوري درباره نبود تحرك لازم از سوي دولت ها، نظام ها و جمعيت هاي حقوق بشري جهان در قبال حوادث بحرين، اظهار داشت: به نظر مي رسد كه منافع مشتركي ميان اين نظامها وجود دارد به طوري كه حمايت آمريكا از رژيم آل خليفه در بحرين سبب ناديده گرفتن مساله شهداي بحرين شده است.

گازهاي سمي عامل شهادت دوسوم شهداي بحريني

این فعال سياسي بحريني با اشاره به اينكه علت شهادت دو سوم از شهداي انقلاب بحرين استنشاق گازهاي سمي بوده است بر ضرورت تشكيل كميته تحقيق بين المللي درباره اين گازها و منشا واردات آن به بحرين تاكيد كرد.

وی آمريكا را مسوول پوشش لجستيكي براي رساندن گازهاي سمي به رژيم آل خليفه و عربستان و همچنين حمايت براي فراهم كردن هزينه اين گازهاي سمي دانست.

حوري گفت: طي 48 ساعت گذشته دو نفر به شهادت رسيدند كه يكي از آنها كودك شيرخواره و ديگري سكينه مرهون يك خانم سالمند است.

وي افزود: اين دو بر اثر استنشاق گازهاي سمي به شهادت رسيدند.

این فعال سياسي بحريني خاطرنشان كرد: برخي شركت هاي آمريكايي و برزيلي مواد سمي به بحرين صادر مي كنند و عربستان نيز هزينه آن را پرداخت مي كند.

حوري با اشاره به اعتصاب غذاي عبدالهادي الخواجه مبارز بحريني در زندان رژيم آل خليفه گفت: عبدالهادي خواجه توانست همدلي و همدردي بيش از 45 سازمان بين المللي را كسب كند.

وي با درخواست برای آزادی عبدالهادی الخواجه، رژيم بحرين مسوول سلامتی وی دانست.
23:08

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها