حکایت‌های نخ‌نمای سرویس اطلاعات آل خلیفه؛

این بار، ادعای حمایت قطر از معارضان بحرینی

این بار، ادعای حمایت قطر از معارضان بحرینی
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 00:23

 رژیم آل خلیفه بار دیگر با طرح حکایتی ساختگی در تلاش است از یک سو چهره شیخ حسن عیسی عضو ارشد جمعیت الوفاق را خدشه دار کند و از سوی دیگر، از بحران روابط کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با قطر به نفع خود بهره برداری کند.

العالم بحرین

بدون شک داستان های ساختگی سرویس اطلاعات رژیم آل خلیفه هیچگاه موجب خدشه دار شدن چهره و شهرت شخصیت های معارض نشده است.

حکایت مسجد المقام در ستره بحرین حکایتی جدید است که دستگاه اطلاعات بحرین و توطئه های آن را رسوا کرد.

این مسجد قدیمی در منطقه ودیان در جزیره ستره قرار دارد و نماز جماعت در آن به امامت شیخ حسن عیسی از رهبران جمعیت الوفاق و عضو سابق پارلمان بحرین برگزار می شد. از آنجایی که این مسجد بنایی قدیمی داشت قرار شده بود که بازسازی شود اما در این میان مشکل مالی وجود داشت.

به گزارش تلویزیون "لوءلوء" بحرین در چارچوب جستجو از خیران، حکایت یکی از خیران قطری به نام "محمد سلیمان حیدر"  به میان آمد و به این ترتیب این مرد قطری پرداخت هزینه بازسازی مسجد را متقبل شد و مقرر گردید کار بازسازی در سال 2010 آغاز شود.

براساس این گزارش شیخ حسن عیسی کمک های مربوط به بازسازی مسجد را که از طریق بانک ملی بحرین و تحت نظارات مقامات آل خلیفه واریز می شد، جمع آوری کرد.

در مورخ 18 آگست سال 2015، مقامات بحرین شیخ حسن عیسی نماینده سابق الوفاق در پارلمان را بازداشت و اتهام حمایت مالی از تروریسم را علیه وی مطرح کردند.

این حکایت در دستگاه قضایی سیاست زده بحرین تا بحران اخیر خلیج فارس باقی ماند و  برای توجیه موضع اخیر بحرین در قبال قطر چند سناریو از جمله متهم کردن قطر به حمایت از معارضان بحرینی مطرح شد.

چند روز پیش تلویزیون رسمی بحرین مبادلات مالی شیخ حسن عیسی را مطرح و ادعا کرد که این مبالغ با هدف برهم زدن ثبات بحرین به حساب شیخ حسن عیسی واریز شده است. این درحالی است که حواله های بانکی دارای تاریخ قبل از 14 فوریه 2011 درست زمانی که وی عضو پارلمان بود، هستند.

واقعیت این است که دستگاه اطلاعات بحرین این گونه افکار عمومی را به بازی می  گیرد بدون این که کسی بپرسد چرا این دستگاه اسناد خود را هنگامی که شیح حسن عیسی عضو پارلمان بحرین بود ارائه نکرد؟

چرا در طول 6 سال بحران که آل خلیفه از هیچ اقدامی برای هدف قرار دادن معارضان کوتاهی نکرده است، این اسناد را ارائه نکرده است؟

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها