افشای کانال های ارتباطی مخفی بین آمریکا و کره شمالی

افشای کانال های ارتباطی مخفی بین آمریکا و کره شمالی
شنبه 21 مرداد 1396 - 10:48

خبرگزاری "آسوشیتدپرس" فاش کرد که دولت ترامپ از چند ماه قبل به طور مخفیانه و دور از هیایو کانال های دیپلماتیک سری برای ارتباط با کره شمالی باز کرده است.

العالم - آمریکا

به گزارش روزنامه اینترنتی رأی الیوم خبرگزاری "آسوشیتدپرس" تصریح کرد که موضوع این ارتباطات مخفیانه، زندانیان آمریکایی در کره شمالی و متشنج تر شدن روابط تیره دو کشور از مدتها، قبل بوده است.

همانطور که می دانیم دو کشور در ژوئن گذشته مذاکراتی را برای آزاد کردن دانشجوی آمریکایی آغاز کرده اند اما تا کنون مشخص نشده است که آیا موضوع این مذاکرات همچنان دانشجوی مذکور بوده است یا اینکه دو طرف مسائل دیگری را مطرح کرده اند.

به گزارش "آسوشیتدپرس" منابع آگاه گفته اند مذاکره بین دو کشور برای توقف تنش ها بر سر سلاح هسته ای کره شمالی و تکنولوژی موشکی این کشور به نتیجه نرسیده است و همین امر خطر رویارویی نظامی بین دو کشور را جدی تر کرده است.

این منابع با این حال تصریح کرده اند که اگر موضع گیری های تند و خصمانه روزهای اخیر ترامپ و کیم جونگ اون نبود، مذاکرات پشت پرده می توانست مبنایی برای مذاکرات جدی تر بر سر مسائلی چون سلاح هسته ای کره شمالی باشد.

مقامات آمریکایی گفته اند "جوزف یون"، نماینده آمریکا در امور سیاسی کره شمالی و "باک سونگ ایل"، دیپلمات و سفیر کره شمالی در سازمان ملل به طور منظم با یکدیگر دیدار و گفتگو می کنند. اما اجازه ندارند درباره این مذاکرات سری اظهار نظر کنند.

208

پربیننده ترین خبرها