آفریقای جنوبی در اجلاس رژیم صهیونیستی شرکت نمی کند

آفریقای جنوبی در اجلاس رژیم صهیونیستی شرکت نمی کند
شنبه 21 مرداد 1396 - 11:42

سفیر آفریقای جنوبی در سوریه و لبنان گفت که کشورش اجلاس سران کشورهای آفریقایی با رژیم صهیونیستی را تحریم خواهد کرد. این اجلاس گامی در جهات عادیسازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای آفریقایی خواهد بود.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین "شان بینفلدت" در دیدار با هیئتی از دبیرخانه کنگره خلق فلسطینی های خارج در لبنان تصریح کرد که کشورش در این اجلاس شرکت نخواهد کرد و سعی می کند با برقراری تماس با سفارت خانه ها و کشورهای دوست، آنها را هم از شرکت در این اجلاس منصرف کند.

رئیس این هیئت، "حلمی البلبیسی"، بود و افراد دیگری همچون یاسر قدوره، عضو دبیرخانه و علی هویدی، مدیر دفتر دبیرخانه هم در این هیئت حضور داشتند.

در این دیدار سفیر آفریقای جنوبی به بررسی اوضاع کشورهای عربی و محاصره شدید غزه پرداخته و بر ضرورت یافتن راه حل عملی برای پایان دادن به این محاصره تأکید کرد.

وی همچنین پیشنهاد این هیئت در خصوص دعوت از سفرای کشورهای آفریقایی در لبنان برای حضور در یک نشست ویژه به منظور گفتگو درباره این اجلاس و راه های شکست آن موافقت کرد.. قرار شد این نشست طی دو هفته آینده برگزار شود.

این هیئت در پایان دیدار، از حمایت آفریقای جنوبی از آرمان فلسطین و تحریم اجلاس سران کشورهای آفریقایی و رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

این دیدار در دفتر مرکز بین المللی ارتباطات و همبستگی عربی در بیروت "تواصل" با شرکت معن بشور، رئیس این مرکز برگزار شد.

208

پربیننده ترین خبرها