جانشین فرمانده سپاه : بساط داعش را جمع خواهيم كرد

جانشین فرمانده سپاه : بساط داعش را جمع خواهيم كرد
يکشنبه 22 مرداد 1396 - 06:05

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صحبت از صلابت و شهادت در اسارت اسان اما عمل به آن بسیار دشوار است و می بینیم که برای مدافعان حرم همچون شهید محسن حججی آسان بود؛ این یعنی ایمان واقعی که عامل موفقیت ما در همه صحنه هاست.

سردار سلامی با حضور در برنامه نگاه یک افزود: شهادت شهید حججی تزریق روح مقاومت و بالندگی و سربلندی در جامعه است؛ یک جامعه زنده چنین فرزندانی را تربیت می کند.
وی افزود: کشور بزرگی که می خواهد قله های بلندی را فتح کند و در تراز قدرتهای بزرگ بایستد و از شرافت عزت استقلالش دفاع کند با چنین جوانانی به هدفش می رسد. ما با وجود چنین جوانانی می توانیم آرمانهایمان را تعقیب کنیم ، اینها استوانه های امنیت و اقتدار ما هستند؛ پیشرفت و رفاه ما آزادی و سربلندی ما چنین جوانانی هستند. رهبر معظم ما روی این جوانان حساب می کند و با قوت اینها با دشمنانمان صحبت می کند، آن سیلی ها حاصل وجود چنین جوانانی است که ما داریم.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما و قتی که رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه سردار اله دادی و تنی چند را به  شهادت رساند گفتیم که انتقام می گیریم و فقط چند روز بعد این کار را کردیم؛ وقتی تکفیری های تروریست و داعشی ها به مجلس حمله کردند و تعدادی از مردم بی گناه را به شهادت رساندند اعلام کردیم انتقام می گیریم و این کار را کردیم.
سردار سلامی افزود: امروز هم اعلام می کنیم که بساط داعش را جمع خواهیم کرد و مطمئن باشند که ضربت مجاهدان شمشیر اسلام به زودی بیش از پیش و موثرتر از قبل به سراغ آنها خواهد آمد و عملیاتهایی که انجام خواهد شد به نام و یاد این شهید بزرگ خواهد بود.
وی گفت: طبیعی است که گروهک داعش برای موج دادن به عملیات از تبلیغات روانی و ایجاد هم افزایی در ارعاب ملت ایران در واکنش به پاسخ سختی که توسط عملیاتی موشکی ما صورت گرفت ، نیازمند بازیابی شخصیت روانی در خودش بوده و هست و این ویدئویی که بعد از شهادت برادرمان آقای حججی انتشار یافت ، واقعا عملیات روانیست و می تواند دارای محتوای عملیاتی واقعی باشد و به این دلیل در این زمان منتشر شد تا بتواند تاثیر روانی مخربی را در روحیه ملت ایران بگذارد.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بعد از واقعه ای که در مجلس روی داد، شرایط اطلاعاتی و امنیتی کشور را برای مقابله با این تهدیدات در کنترل بیشتری قرار دادیم و سعی کردیم با استفاده و گسترش توانمندیها اطلاعاتی فضای های نفوذ گروه های این چنین را ببندیم؛ شکر خدا امروز نظام اطلاعاتی ما زنده و پویا و کاملا مسلط و مشرف است.
او ادامه داد: به لحاظ عملیاتی، نظام عملیاتی خود را مبنی بر شرایط امنیتی کشور تغییر گسترش و تغییر آرایش و دکترین و تغییر موقعیت ایده داده ایم؛ آمادگی لازم را برای مواجهه احتمالی با این گونه سناریوها افزایش داده ایم؛ اما در هر صورت ما به هر نوع اقدامی پاسخهای بسیار سختی خواهیم داد.
سردار سلامی گفت: گروه های تروریستی بخصوص داعش شاهد هستند بعد از عملیاتی که در مجلس انجام شد؛ تعداد زیادی از نفرات آنها توسط واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی ما منهدم و دستگیر شدند این نشان دهندی اشراف ما بر محیط امنیتی کشور است و ما نگرانی خاصی در این زمینه نداریم و به ملت عزیزمان هم اطمینان می دهیم که به ما اعتماد کنند و تحت تاثیر فیلمهای روانی ساخته شده در این زمان قرار نگیرند.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: دقیقا همانگونه که پدیده داعش و تروریسم تکفیری در جهان اسلام، محصول مشترک سیاست امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و برخی از شرکای منطقه ای آنهاست و به عنوان یک ضد وزنه تعادلی استراتژیک در مقابل نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام شکل گرفته است؛ آنهم به این جهت که آمریکایی ها و متعهدانشان قادر نبودند به مدیریت بحران تحولات روی زمین و به این دلیل نیاز به نیرویی داشتند که بتواند ضعفهای شان را بر روی زمین جبران کرده و بتواند درگیری های طائفه ای و تفرقه میان شیعه و سنی ایجاد کند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همچنین گسسته کردن محیط اجتماعی جهان اسلام، ایجاد جغرافیای سیاسی از هم گسسته از توطئه های خطرناکی است که آمریکای ها و شرکایشان در کشورهای عربی به عنوان سناریوی جدی و کاربردی انتخاب کردند و به این دلیل گروهکی که نام و نشانی روی زمین نداشت مجهز شد و محیط های آموزشی در اختیار آنها قرار گرفت و مرزها برایشان امن شد و قدرت انتشار روی زمین داده شد.
او گفت: آمریکایی ها به ظاهر، خودشان را در مقابل داعش معرفی کردند ،اما در واقعیت  خودشان حامی آنها بودند و خوب می دانند اگر این گروه در هر سرزمینی به موفقیت برسد امواجش را در همانجا می پراکند و اولین کسانی که از قدرت آنها تاثیر امنیتی خطرناکی می پذیرند اروپایی ها هستند، از سوی دیگر نمی خواهند داعشی ها به قدرت مسلم مبدل شوند از سویی نمی خواهند این گروهک از بین برود تا موازنه میدانی را با نیروهای مقاومت و جمهوری اسلامی ایران برقرار کنند؛ به این دلیل منطقی که برژینسکی مطرح می کند منطق آمریکایی است.
او افزود: داخلی کردن درگیری ها در نظامهای اسلامی یکی از مطلوبیت های رژیم صهیونیستی است و امریکایی ها برای اینکه بتوانند به این هدف برسند از چنین سیاستهایی استفاده می کنند؛ سرانجام مکر شومی که در ذهن آمریکایی هاست به آنها برمی گردد.
سردار سلامی ادامه داد : هم اروپایی ها و هم آمریکایی ها باید منتظر این باشند که روزی منافع حیاتی شان توسط همان گروهها، تهدید شود.
او گفت: ما برای آمریکایی بودن داعش، اطلاعات دقیقی داریم که نشان می دهد داعش محصول کار اوباما است؛ همینطور می دانیم که چطور سازمان سیا و چگونه از طریق خط هوایی مهمات و سلاح به این گروهک داعشی می رساند تا در سراسر دنیا انتشار یابند و فجایعی را برای مسلمانان ببار بیاورند؛ اسنادی وجود دارد که این واقعیت وجود داشته و هنوز هم وجود دارد.
سلامی افزود: هرچقدر هم که آمریکایی ها از تروریسم صحبت می کنند این مفهوم وجود  دارد که آنها از حامیان تروریسم هستند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب گفت: امریکایی ها راهبردی در منطقه دارند تحت عنوان تولید معمای امنیت و ایجاد موازنه قدرت؛ یعنی تهدیداتی را به شکل مجازی بزرگ می کنند و کشورهای دیگر را در معرض هراس قرار می دهند و به آنها ثابت می کنند که نابرابری در قدرت وجود دارد؛ این راهی است برای سیطره اقتصادی و سیاسی آمریکا در مناطق گوناگون.
او افزود: آمریکایها در خلیج فارس هم اینگونه رفتار کردند و ایران را تهدید بزرگ جلوه دادند ، اما تاریخ همیشه گویای این بوده که ایران در هیچ برهه ای از زمان برای کشوری تهدید محسوب نمی شده و نمی شود.
سردار سلامی گفت: برای عربستانیها یک سلاح چند صد میلیاردی هرگز ظرفیت ساز برای بر هم زدن امنیت منطقه نیست چراکه مختصات و عناصری که شخصیت یک کشور را تعیین می کند چیزی نیست که با خرید تسلیحات اتفاق بیافتد؛ اراده و استقلال یک کشور است که برای آن ایجاد قدرت می کند؛ اگر قدرت درونی نباشد ممکن است اقتصاد یک کشور را از پای در بیاورد. آیا عربستان توانست در جنگ با یمن موفقیتی بدست آورند؟ خیر. نبرد واقعی نبرد ایمان و اراده ملت ها است و نظامی که به اراده و ایمان ملت خود متکی است به آزدای می رسد.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب ادامه داد: در مورد پهپادی که گفته می شود در خلیج فارس دیده شده، من از مقامات امریکایی چیزی نشنیدم و گزارش خاصی به بنده نرسیده و فکر می کنم این یک فضا سازی روانی است؛ البته پهپادها و هواپیماهای با سرنشین ما همواره همه خطوط مرزی ما را رصد و در خلیج فارس همه انفعالات مربوط به حضور نیروهای بیگانه را بررسی می کنند؛ خلیج فارس متعلق به ماست و حضور نیروهای نظامی آمریکایی در خلیج فارس جای سوال دارد. ما با همه توان از تمامیت ارضی خود دفاع می کنیم و سیستمهای اطلاعاتی ما در هر کجا حضور هر نوع شناور بیگانه را رصد می کند، اگر آمریکایی ها نظرشان اینست که ما از این فعالیتها دست برداریم کاملا بی جاست و بهتر است خودشان را کوچک نکنند.
سردار سلامی گفت: در مورد ماجراجویی های امریکایی ها باید گفت: انها کاملا با خلیج فارس آشنا هستند و می دانند خلیج فارس مخزن بیش از 50 درصد انرژی جهان است و در حال حاضر هم بیست درصد نفت مصرفی جهان از آن عبور می کند؛ بعلاوه، موقعیت ژئوپولتیکی این سرزمین را می دانند و می دانند امنیت انرژی، تجارت و بقاء رژیم های متحد  امریکا با بقاء این منطقه گره خورده است.
وی گفت: اگر در خلیج فارس اتفاقی بیافتد امنیت انرژی جهان دست خوش اتفاق بزرگی خواهد شد؛ البته انها به بخشی از توانایی نظامی ما آگاهند و بخش ناپیدای آن را هم نمی دانند؛ جنگ در خلیج فارس پدیده سیالی است که فراتر از مخیله آمریکایی ها حرکت خواهد کرد و همه مساحت حامل منافع آنها را در بر می گیرد و به سمت رژیم صهیونیستی و نابودی آنها کشیده خواهد شد./ منبع: خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها