کارشناس سوری فاش کرد

مشاركت ليبي در توطئه علیه سوريه

مشاركت ليبي در توطئه علیه سوريه
پنج‌شنبه 18 اسفند 1390 - 16:32

يك كارشناس سوري شوراي انتقالي حاكم بر ليبي را به مشاركت در توطئه هاي غربي و عربي عليه دمشق متهم كرد.

"حيان سلمان" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: توطئه بر ضد سوريه جهاني است و عوامل داخلي و خارجي ، سياسي و اقتصادي در آن دخيل هستند؛ نيروها و كشورهاي استعمارگر قديم و جديد، برخي شيخ نشين ها و كشورهاي عربي با همكاري تركيه در اين توطئه مشاركت دارند.

این کارشناس سوری درباره موضع خصمانه ليبي بر ضد سوريه، گفت: ليبي اكنون وارد جهان نامعلومي شده و در معرض تجزيه و تكه تكه شدن قرار گرفته است؛ منابع روسي امروز فاش كردند كه ليبي به جاي اينكه به مسائل داخلي خود بپردازد برنامه هاي خارجي را اجرا مي كند.

سلمان با متهم كردن عربستان و قطر به تامين مالي روند مسلح كردن مخالفان سوري، ادامه داد: شوراي انتقالي ليبي جنايتكاران ، باندهاي مسلح و عوامل القاعده را آموزش مي دهد و از طريق تركيه و با پول قطر به سوريه اعزام مي كند.

وي درباره ماموريت كوفي عنان دبیر کل پیشین سازمان ملل و نمانده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه، گفت: سوريه با ديد مثبت به هر طرح مسالمت آميزي براي كمك به حل و فصل بحران اين كشور مي نگرد، اما ماموريت عنان با گمراه سازي رسانه اي همراه شده است.

سلمان افزود: کوفی عنان شخصيت برجسته بين المللي است و بايد در تعامل با بحران سوريه امانتدار و عيني گرا باشد و عملكرد باندهاي مسلح و علاقه مندي رهبري سوريه به گفت وگو به عنوان بهترين راه براي حل و فصل بحران را منتقل سازد.

03/08-14:44

پربیننده ترین خبرها