توصیه ویژه نمایندگان تونسی دربارۀ همکاری امنیتی با سوریه

توصیه ویژه نمایندگان تونسی دربارۀ همکاری امنیتی با سوریه
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 09:22

هیئت پارلمانی تونس که به تازگی از سوریه برگشته است ، خواستار همکاری و هماهنگی امنیتی این دو کشور برای مبارزه با تروریسم شد.

العالم - سوریه

پایگاه الیوم السابع امروز سه شنبه گزارش داد : هیئت پارلمانی تونس همکاری امنیتی با دولت دمشق را برای به دست آوردن جزئیات همدستی اتباع تونسی با گروه های تروریستی فعال در سوریه ضروری دانست.

اعضای هیئت پارلمانی تونسی روز دوشنبه در کنفرانسی خبری در شهر تونس پایتخت تونس اعلام کردند : برقراری روابط با سوریه که الباجی قاید السبسی رئیس جمهوری تونس بر لزوم تداوم آن تأکید می کند ، زمینه ساز همکاری امنیتی بین دو کشور است.

اعضای هیئت پارلمانی تونس افزودند :  تشکیل کمیته ای مشترک برای مبارزه با تروریسم و پیگیری اوضاع اتباع تونسی در سوریه از جمله اتباع محبوس در زندان های این کشور به اتهام همدستی با تروریست ها لازم است.

"صلاح البرقاوی " یکی از اعضای این هیئت گفت : مبارزه با تروریسم مستلزم همکاری بین کشورهایِ درگیر تروریسم همچون سوریه است تا بتوان اطلاعات و جزئیاتی درباره تروریست های تونسی به دست آورد.   

البرقاوی افزود : هیئت پارلمانی تونسی به سوریه و لبنان رفت و با بسیاری از مسئولان سیاسی مهم دیدار کرد که همۀ آنها تداوم روابط مشترک را برای مبارزه با معضل تروریسم ضروری دانستند.

214

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها