کره جنوبی : به هرقیمتی مانع از جنگ خواهیم شد!

کره جنوبی : به هرقیمتی مانع از جنگ خواهیم شد!
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 12:08

رئیس جمهوری کره جنوبی تاکید کرد که هیچ اقدام نظامی درشبه جزیره کره ، بدون موافقت سئول انجام نخواهد شد.

العالم آسیا

به گزارش پایگاه شبکه عراقی السومریه به نقل از خبرگزاری یونهاب کره جنوبی، «مون جه این» رئیس جمهوری کره جنوبی درسخنرانی سالانه خود به مناسبت هفتاد و دومین سالروز آزادسازی این کشور از حکومت نظامی ژاپن که از سال 1910 تا 1945 به طول انجامید، گفت دولت سئول به اشکال مختلف و با هرقیمتی که شده، از وقوع جنگ در کره شمالی جلوگیری خواهد کرد وبه دنبال راه حل مسالمت آمیز برای مشکل هسته ای کره شمالی خواهد بود.

وی تاکید کرد هرگونه اقدام نظامی درشبه جزیره کره، فقط با تصمیم کره جنوبی خواهد بود وهیچ طرف دیگری حق ندارد بدون موافقت این کشور، به عملیات نظامی درشبه جزیره کره اقدام نماید.

تنش ها درباره کره شمالی اخیراً و به دنبال مبادله تهدیدات بین واشنگتن و پیونگ یانگ تشدید شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز هشتم اوت در پاسخ به مواضع تحریک آمیز کره شمالی، گفت که اگر کره شمالی ، آمریکا را تهدید کند، با «آتش و خشم» روبرو خواهد شد ؛ این درحالیست که پیونگ یانگ نیز تهدید کرد که جزیره گوام آمریکا دراقیانوس آرام را با موشک هدف حمله قرار خواهد داد.

کره شمالی در ماه ژوئیه گذشته دو موشک را شلیک کرد که آمریکا گفته بود این دو موشک، فراقاره ای هستند و شورای امنیت سازمان ملل ، قطعنامه ای جدید را صادر کرد که به دنبال آزمایش های موشکی اخیر، تحریم ها علیه کره شمالی را تشدید کرد.

215

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها