" لبیک یا بحرین" همه پرسی بزرگ

جمعه 19 اسفند 1390 - 07:15

رييس مرکز حقوق بشر بحرين ،راهپيمايي " لبيك يا بحرين " را که امروز (جمعه) در سراسر اين كشور برگزار مي شود، به منزله يک " همه پرسي بزرگ" دانست که در آن بر سرنگوني رژيم ديکتاتوري آل خليفه و اصلاحات و تحولات دموکراتيک تاکيد مي شود.

" يوسف ربيع " در گفت وگو با شبكه خبري العالم با بیان اینکه" مردم بحرین تاکنون در دو همه پرسی دیگر شرکت کرده اند"، گفت که مردم بحرین در همه پرسی اول به عربی بودن کشورشان رای دادند و بار دوم به منشور اقدام ملی رای دادند.

وی هرگونه ارتباط تحرکات مردم بحرین با دیگر کشورها را رد کرد و افزود: مقامات بحريني به دو همه پرسي گذشته  توجهي نكرده و به مواضع خالصانه و صادقانه مردم بحرين خيانت كردند و به همین دلیل هنوز در اوضاع نامناسب اقتصادي، سياسي و اجتماعي بسر مي برند.

رييس مرکزحقوق بشر بحرين تصریح کرد: دعوت کنندگان و شرکت کنندگان در راهپيمايي "لبيك یا بحرين " تاكيد می کنند كه ادعاهای شاه بحرين مبني بر اينكه اصلاح طلبان گروه اندكي هستند ، گزافه است و  او ، آمريكا و رژیم سعودي خواهند ديد شمار اصلاح طلبان زياد است و نماينده گروه زيادي از مردم هستند كه نمي توان آنها را ناديده گرفت.

یوسف ربیع خاطرنشان کرد: مردم بحرین با شرکت در این راهپيمايي تاكيد خواهند كرد كه عليرغم شهادت هفتاد نفر از شهروندان توسط مزدوران رژيم آل خلیفه و سركوب فعاليت ها به پايداري و مقاومت خود ادامه خواهند داد و مواضع دوگانه محافل بين المللي بايد متوقف شود. 

وی با بیان اینکه دراين راهپيمايي مطالبات ملي با تمركز بر ضرورت نقش جوانان بحريني در مديريت كشور مطرح می شود، تاكيد كرد: مردم بحرین آگاهتر از آن هستند كه

به دنباله روهای آمریکا و رژیم سعودی اجازه دهند مطالبات آنان را دور بزنند.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین گف که تحرکات مردم این کشور تا تسلیم شدن آل خلیفه به مطالبات آنان متوقف نخواهد شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها