قاضی‌پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات مطرح کرد؛

بذل و بخشش آقای جهرمی به آقازاده‌ها از بیت المال/ وزیر پیشنهادی اعتقادی به مقوله تولید ملی ندارد

بذل و بخشش آقای جهرمی به آقازاده‌ها از بیت المال/ وزیر پیشنهادی اعتقادی به مقوله تولید ملی ندارد
سه شنبه 24 مرداد 1396 - 18:43

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه آقای جهرمی اعتقادی به مقوله تولید ملی ندارد، این سوال را مطرح کرد که با وجود دانشمندان و تولیدکنندگان لوازم مخابراتی آیا سزاوار است آقایان همه چیز را وارد کنند؟

العالم _ ایران

نادر قاضی‌پور در جلسه علنی امروز مجلس (24 مردادماه 96) و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: ما اعتقاد داریم که باید از جوانان تحصیلکرده و متخصص و شایسته در فرصت‌های مختلف در وزارتخانه‌ها استفاده کرد. ایران اسلامی هزاران متخصص و فوق دکترا و دکترا و کارشناس ارشد در رشته مخابرات دارد و صدها استاد در این حوزه در دانشگاه‌های معتبر داریم که سن آنها از آقای جهرمی که لیسانس دارد کمتر است. 

وی ادامه داد: آیا انتخاب یک فرد به عنوان وزیر پیشنهادی با مدرک کارشناسی غیرمرتبط برای یک وزارتخانه تخصصی شایسته‌سالاری است؟ آیا با توجه به اینکه با وجود اینکه این رشته در دنیا با شدت خیلی زیاد در حال تغییر در محتوا و تکنولوژی است، انتخاب فردی با مدرک لیسانس برق قدرت برای تصدی این وزارتخانه مناسب است؟ 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اعلام داشت: کارگران سخت افزاری شرکت زیرساخت که بالای دکل می‌روند اکثراً فوق لیسانس ارتباطات هستند و هزاران فوق لیسانس و دکترا در وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات حضور دارند، با چنین وضعیتی لیسانس برق قدرت در رأس این وزارتخانه چه کار می کند؟ 

قاضی‌پور با اشاره به مدیریت آذری جهرمی در شرکت زیرساخت، خاطرنشان کرد: چرا در خرید و فروش ترانس انتقال، مناقصه فروش انجام نمی‌شود؟ با ترک تشریفات به افراد خاص واگذار شده، از پیش از این از دو درگاه ورودی داشتیم، اما امروز 14 درگاه داریم که باید مناقصه آن برگزار شود. 

وی افزود: اگر مناقصه در این باره برگزار شود، قیمت اینترنت به میزان یک درصد قیمت فعلی آن و با کاهش 99 درصدی همراه خواهد بود. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای جهرمی! تخفیفات جرائم قاچاق ترافیک آقازاده‌ها را چرا از 740 میلیون تومان به 300 میلیون تومان کاهش دادید؟ آیا حق دارید از بیت‌المال 400 میلیون تومان به آقازاده‌ها ببخشید؟ چرا تأسیسات قاچاق آنها را طبق قانون ضبط نکردید؟ 

قاضی‌پور با بیان اینکه آقای جهرمی شما ورود به حریم خصوصی را برخلاف شرع انجام دادید، خاطرنشان کرد: به شما می‌گویند پدر تلگرام، آیا سرورهای تلگرام به داخل کشور انتقال یافته؟ اگر منتقل شده ما هم برویم ببینیم. 

وی افزود: علائم نشان می‌دهد فیلترهای هوشمند شما بی‌اساس شده، چون اعتقادی به آن نداشتید و حدود 41 میلیارد عکس مبتذل بارگذاری شده است و آیا اینستاگرام قتلگاه جوانان شده است یا خیر؟ چرا فیلترینگ هوشمند شما شکست خورد؟ 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای جهرمی! شما با وزیر شدن می‌خواهید سیاست‌های شخصی آقای واعظی با آقای روحانی را اجرا کنید، یا سیاست‌های بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی را؟ 

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: مدیرعامل تلگرام یک روسی یهودی صهیونیست است که از روسیه فراری است که به دلیل طرح براندازی آمریکا در روسیه علیه آقای پوتین از این کشور فراری شده و سرورهای اصلی تلگرام در انگلیس و آلمان است و دفتر مرکزی آن نیز در کشور آلمان قرار دارد. 

وی افزود: آقای جهرمی بعد از رایزنی شما با این سرویس، ادبیات مدیرعامل تلگرام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بی‌ادبانه‌تر و تندتر می‌شود که احتمالاً خط‌دهی از داخل بوده و لذا مسئولین محترم قضایی و امنیتی به این موضوع وارد شوند. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شما گفتید تلگرام تحت کنترل است، چطور حادثه مجلس را خارجی‌ها زودتر از ما مطلع شدند؟ و امروز هم می‌گوئید تلگرام به حرف ما گوش نمی‌کند. 

قاضی‌پور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در 22 شهریور سال 94 طی حکمی حکومتی به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد صدور مجوز و تنظیم مقررات، صوت و تصویری فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن منحصراً برعهده سازمان صدا و سیما است. آقای جهرمی! شما نه تنها به این حکم اعتنا نکردید و متأسفانه برخلاف حکم حکومتی مجوزی در این باره صادر کردید، شما باید به عنوان مجرم دادگاهی می‌شدید، نه اینکه به عنوان وزیر معرفی می‌شدید. 

وی افزود: آقای جهرمی اعتقادی به مقوله تولید ملی ندارد، با وجود دانشمندان و تولیدکنندگان لوازم مخابراتی آیا سزاوار است آقایان همه چیز را وارد کنند؟ 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: به خاطر اینکه آقای جهرمی هیچ اعتقادی به ولایت فقیه و فرامین بالادستی ندارد، در مورد وی اعلام مخالفت می‌کنم.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها