پارسایی: نام ظریف بر تارک ملی ثبت خواهد شد

پارسایی: نام ظریف بر تارک ملی ثبت خواهد شد
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 12:41

سخنگوی فراکسیون امید بازگرداندن عزت ملی به کشور را نشان دهنده تقویت استفاده از ظرفیت دیپلماسی خارجی دانست و گفت که تبدیل شدن ایران به اثرگذارترین کشور در بین کشورهای همسایه به دلیل سیاست خارجی و وجود دیپلمات کارکشته‌ای همچون آقای ظریف است.

العالم-ایران

 بهرام پارسایی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای که جان و خون خود را در راستای اهداف نظام هدیه کردند، گفت: در صحبت‌های مخالفان آقای ظریف مخالفت خاصی ندیدم که این نشان از اقتدار دیپلماسی کشورمان دارد.

به گفته وی بازگرداندن عزت به دیپلماسی و بازگرداندن عزت ملی در کنار استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی خارجی نشان از آن دارد که موقعیت ما بسیار تقویت شده است.

نماینده شیراز با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای همسایه بدون انکار اثرگذارترین کشور است، گفت که این موضوع به دلیل سیاست خارجی و دیپلماسی ما حاصل شده است.

پارسایی همراهی تیم‌های اقتصادی در سفرهای ظریف را نشان دهنده توجه ویژه وزیر خارجه به موضوع اقتصاد در این وزارتخانه دانست.

وی با اشاره به صحبت‌های مخالفان ظریف در مورد سفرا گفت: آقای ظریف در دولت یازدهم از سفرای کارآمد و توانمند استفاده کرده است که نمونه آن سفیران ایران در فرانسه، آلمان، هند و استرالیا است.

پارسایی افزود: انتظار داریم سفرا در مبارزه با دشمن تمام قد وارد شوند اما از آن طرف این سردمداران و سربازان را مورد بی‌حرمتی قرار می‌دهیم. اگر انتظار سربلندی سربازان دیپلماسی را داریم، باید در داخل ادبیاتمان با آنها همراه باشد.

وی خطاب به ظریف گفت که مردم به او اعتماد کرده و می‌کنند. نام او و وزرایی که در دوران پسابرجام توانستند منافع ملی را برگردانند در کنار شهدای عزیزمان بر تارک ملی ثبت خواهد شد.

پارسایی در پایان گفت که دفاع از ظریف راحت‌ترین دفاع است و همه از او حمایت خواهند کرد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها