در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون مطرح شد؛

صندوق‌های بازنشستگی ابر چالش‌های کشور

صندوق‌های بازنشستگی ابر چالش‌های کشور
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 18:00

نماینده مردم همدان با بیان اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز به قاطعیت بیشتر است، گفت: در حال حاضر گفته می‌شود که در سال‌های آینده یکی از هشت ابر چالش ما صندوق‌های بازنشستگی است.

العالم ـ ایران

امیر خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا برای بهترین مردم، بهترین وزرا را انتخاب کنیم و از همه وزرا می‌خواهیم تا حق مردم را به خوبی ادا کنند و به صورت خستگی‌ناپذیر در این امر تمام تلاش خود را انجام دهند.

نماینده مردم همدان ادامه داد: مردم ما در حال حاضر مشکل اشتغال و معیشت دارند که این موضوع ارتباط مستقیمی با مبارزه فساد اقتصادی و مبارزه با کالای قاچاق دارد. در حال حاضر مفاسد اقتصادی مانند اژدهای هشت سر از جاهای مختلف سر بیرون می‌آورد.

او خطاب به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار کرد: از وزرای پیشنهادی محترم درخواست می‌کنم تا برنامه خود را برای مبارزه با مفاسد اقتصادی به ما و مردم ارائه دهند و در میدان حکم خدا را اجرا کنند.

خجسته گفت: با توجه به اینکه مجموعه وزارت آقای ربیعی بسیار گسترده است نیاز به قاطعیت بیشتری داریم.  در این وزارتخانه باید به اقشار آسیب‌پذیر توجه ویژه‌ای شود و برای آنها برنامه‌های اثرگذاری را داشته باشیم.

این نماینده مجلس به وضعیت بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کارمندان و کارکنان ما هنگامی به مرز بازنشستگی می‌رسند که با خطر سکته‌های مغزی و قلبی روبرو می‌شوند. شما به عنوان وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی چه برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت بازنشستگان دارید.

او ادامه داد: شما برای اصلاح قوانین کار و روابط کار چه برنامه‌هایی ارائه دادید. چرا لایحه اصلاح قانون کار در حالی که هنوز به مجلس نیامده بود را پس گرفتید؟ در حال حاضر گفته می‌شود که در سال‌های آینده یکی از هشت ابر چالش ما صندوق‌های بازنشستگی است. شما برای بهبود وضعیت صندوق‌های بازنشستگی چه برنامه‌هایی دارید؟

نماینده مردم همدان ادامه داد: شما به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کاهش خطر از دست دادن شغل و بالا بردن امنیت کاری برای کارگران چه کرده‌اید؟ و همچنین در دفاع از برنامه خودتان نظام جامع تامین اجتماعی به کجا رسید؟

به گزارش ایلنا، خجسته به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است. شما برای بهبود وضعیت کودکان کار و معتادان متجاهر، با بازماندگان از تحصیل و دیگر آسیب‌دیدگان چه کارهایی انجام داده‌اید؟

این نماینده مجلس گفت: شما در دفاع از برنامه‌های خود بفرمایید در رابطه با شرکت‌های شستا و هولدینگ‌های بزرگ چه مدیرانی را به کار بردید و چرا در رابطه با ۱۱ میلیون نفری که در طرح تحول سلامت بیمه شده‌اند بازنشستگان و کارگران از این اتفاق نگران شدند؟ ما بالای ۶ تا ۷ میلیون بیکار داریم ولی در چنین شرایطی سه میلیون از اتباع خارجی در کشور مشغول به کار هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها